• Engäst

Tackkort...påkostat och onödigt eller....?

Nu ska ju jag inte gifta mig, men som gäst på flera bröllop de senaste åren dimper dyra tackkort ner i brevlådan efter ett tag. Påkostade och jättefina. Men...efter ett tag hamnar de i en låda och därmed har brudparets påkostade tackkort gjort sitt. Ofta har alla fotat en massa på själva dagen och har en uppsjö av fina foton.

Finns det inget annat alternativ som liksom "varar" längre? En magnet som kan sitta på kylskåpet eller dylikt?

Frå dåligt samvete varje gång jag städar lådan i köket och dessa fina kort ligger där och ingen ser dem.

Bara en tanke från En gäst...

• Svar på tråden Tackkort...påkostat och onödigt eller....?
  • Engäst

Att sätta in dem i album är ju naturligtvis en jättebra idé, men jag har ju bara digitala bilder från alla bröllop.

• Engäst

Kirsto: Önskar att jag var lika pysslig, men tyvärr...

• Engäst

Kirsto: Att slänga dem är inget roligt alternativ.

De får nog ligga kvar i min låda till jag får tummen ur och sätta dem i ett album.

Men en cd-skiva låter kul! Liksom min egna idé om magnet

• Engäst

Kirsto: Japp...det kanske inte är så dumt.

Jag sjunger en hel del på bröllop och får ibland tackkort. Jag uppskattar verkligen det! Trots att jag ibland inte känner paret. Jag kan bara inte slänga dessa kort.

Nåja...finns väl större bekymmer här i världen...som vad jag ska ha på mig då jag traskar till city strax

Svar på tråden Tackkort...påkostat och onödigt eller....?