• S-T

Neeej :(

... de där fem kilona jag trodde jag gått upp visade sig vara 12! Urk! Inte konstigt att jag känner mig tung och magen är i vägen...

Hur hände det? När? Var? Jag har rört på mig mycket mer på sistonde än jag någonsin gjort förr!

• Svar på tråden Neeej :(
  • pickolina

Du har kanske även ökat i muskler. Muskler väger ju mer än fett... Vad jag menar är att du kanske gått upp mer på vägen än måttmässigt.

• S-T

Jag har lagt på en hel del hull också... men det är möjligt att jag fått en del muskler med... hmm.... Irriterande är det dock, för min mage ser gravid ut och kläderna sitter fel... Jag har inget emot att vara lite rund, men... inte SÅHÄR rund... :(

• pickolina

Jo men vad jag menar är att du kanske inte ökat ALLA de 12kg i enbart fett, utan att du även lagt på dig msukler...dvs att viktuppgånger ser "värre" ut på vågen än vad den egentligen är...

För övrigt så vet jag precis hur det känns. Jag har alltid varit smal och sedan gick jag upp 30kg på 3år... Huah... Det var inte lite knäckande!...

Försök att inte vara så elak mot dig själv bara, ta det för vad det är (så gott du kan) och lägg om livsstilen lite så är de där 12kg snart borta.

• S-T

Jo, det ska jag göra. Jag äter alldeles för mycket, upptäckte jag, så jag ska minska portionerna.

Och om jag hittar en bikini som inte kostar 900 spänn, så ska jag börja simma 3ggr/veckan. Kanske vattengympa, det är roligt. Har du någon aning om var man kan hitta en sådan? Jag har kollat Stadium, Intersport och Team Sportica (eller vad de nu hette)...

• S-T

Tack för uppmuntran, förresten! Det fick mig att må mycket bättre.

• pickolina

Jag letade oxå förut... Köpte en adidas på stadium tror jag, men sedan växte jag ur den... Då köpte jag mig en ordentlig baddräkt istället. Alltid avskytt baddräkter men måste säga att det inte finns något bättre när man motionssimmar.

• pickolina

Jag hade dessutom tur... Jag köpte baddräkten för 400:- De hade halva priset... :)

• pickolina

Eller om det inte var ännu billigare tom... Minns inte exakt kom jag just på... *s*

• S-T

Det får nog bli en baddräkt, eftersom den ska tåla klor. :) Jag får byta till bikini när jag ser bättre ut igen, en såndär "jag har varit duktig" present.

• pickolina

För min egen del så anv jag alltid bikini på sommaren, men för att motionssimma så föredrar jag en baddräkt helt klart. Skulle aldrig använda en "vanlig" bikini när jag simmar eller tvärtom.

• S-T

Jag ser helt enkelt bättre ut i bikini, än i baddräkt (som förresten alltid åker upp i grenen på mig, a la Baywatch-style).

:) Men nu ska det bli av! Har kollat kostnaden och tiderna och såhär kommer träningsschemat troligen se ut:

Måndag 9.00-10.00: Konditionssim (där jag fokuserar på fart och längd)

Onsdag eller Torsdag (beroende på veckans schema) 18.30-19.10: Vattengympa
    Alternativt att simma konditionssim på onsdag, vid lunchtid om jag inte kommer loss på kvällen.

Fredag 18.30-21.00: Motionssimning (lugn takt, de tänder levande ljus i simhallen och spelar lugn musik).

Det tror jag nog ska funka. :D Anledningen till att jag la in såpass många olika simpass är för att kunna flexa lite fram och tillbaka (eftersom jag har ADD tappar jag ju lätt tålamodet eller är ofokuserad).

• pickolina

INGEN är snygg i baddräkt. Men allvarligt, man är inte i simhallen för att se snygg ut... ;) "Riktiga" baddräkter sitter väldigt bra, de är ju liksom tillverkade för att sitta ordentligt när man simmar. Jag pratar ju inte om en vanlig baddräkt nu utan om en som är gjord för att simma i och inte att "bada och vara snygg" i... :)

• S-T

Jo, det är sant. :D Ska köpa en som jag såg för 499 (det enda som verkar finnas), så ska jag börja simma. Ska bli väldigt kul.

Saknar sällskap dock, men man lär ju ofta känna någon efter ett tag...

• *Lilla M*

Hej S-T!
    Jag råkade bara gå in på den här diksussionen och läste lite. Hoppas du lyckas med dina nya motionsvanor! Jag är själv vattengympa-instruktör, såjag vet att det kan vara väldigt roligt!!

Ville bara peppa dig lite, säga lycka till å så!

• S-T

Hej!

Jag har införskaffat en snygg baddräkt (mycket finare än jag trodde :D), en badmössa i silikon och ett tiogångskort på badhuset.

Om jag jobbar riktigt hårt med det nu, så ska jag unna mig ett fyra månaders kort på gym/badhus som tillåter mig att träna yoga och core och sånt. :D

Det här ska bli jättekul!

• S-T

Jag har dessutom lagt chips-förbud på mig själv:

Jag får bara äta salt&vinegar Pringles, vilka luktar så illa att man bara kan äta dem ibland (de är rätt goda dock - men man klarar bara några chips åt gången). De kan jag inte äta så länge sambon är uppe eller hemma, vilket är oftast medans jag är vaken. :D

• Marskatt

Jag vill också simma! Men simhallen här är stängde sedan i juni, o när den öppnar är det ingen som vet... Tidigast i början på januari är sista budet! Får väl kolla om det finns nåt pyttebadhus inom 5 mils radie eller nåt, för nu VILL jag simma o komma i form!

• pickolina

S-T
    Kanon! Då är du ju på G nu...

• S-T

Jepps, jag är riktigt på G.

Att handla ny garderob och behöver stå ut med speglarna. (H&M's speglar och belysning är ju hemska! jag har börjat köpa allt på öppet köp...)

• S-T

När simhallen i Haparanda stängdes ner av kommunen så gick hela stan i demonstrationståg.

Det gjorde susen och badhuset komigång igen.

Svar på tråden Neeej :(