• Anna25

Några bilder från bröllop...

Här ligger några bilder från vårt bröllop den 21 oktober... Bosebo kyrka i Lund. Vi hade tur med vädret, en lite molnig men helt okej höstdag (löven var fortfarande gröna!). Jag var jättenervös på förmiddagen, men så fort jag såg min älskling blev jag mycket lugnare... för att strax bli nervös igen när vi skulle gå in i kyrkan... Festen på Tegnérs var rolig, omväxlande med tal och sång och alla var på bra humör. Maten var super och personalen jätteprofsig. Jag slängde min bukett uppifrån balkongen (en av mina söta tjejkompisar fångade den, så nu är det snart hennes tur men sedan gav hon gulligt nog tillbaka den till mig). Efter valsen, "Av längtan till dig" och tårta röjde vi fram till kl tre på natten till vår superbra DJ!

www.familjeliv.se/hem/tjej25/galleri.php

• Svar på tråden Några bilder från bröllop...
  • Anna25

Koalasera! Vad smickrad och glad jag blir över att du tagit intryck av vårt bröllop! Vi ska försöka fixa en hemsida snart med fler bilder. Jag ska se om jag kan skicka dig lite fler bilder, här kommer lite info... (Och du... du är INTE besvärlig, jag vet hur det är när man planerar bröllop och delar gärna med mig!)

Klänningen är köpt i Millans butik, vid Clemenstorget i Lund, en Nixa 787, fast jag hade svagt bronsfärgade broderier vilket gjorde att det syntes mer. Nej, det är inget släp på klänningen, men underkjolen gav den bra vidd. Du kan gå in på Nixa.se och söka på modellen. Man ser inte så jättebra där, men dock.

Buketten: Mörkröda rosor passion och vita rosor som jag inte minns namnet på, men de är cremefärgade. Jag hade övervägande röda rosor, murgröna och hjärtan på tråd. 500 kr, jättebilligt, samt 200 kr för 2 st corsager till brudgum och marshalk. Blomstergalleristen i Lund, Västra Stationen, Linda som har stället är jätteduktig. Hon gjorde även bordsdekorationen som du ser på någon av de länkade bilderna, kransar av murgröna på varje bord (vi hade runda bord), med röda rosenblad strödda runt

Tårtan: från Klostergårdens konditori i Lund. 25 kr/biten. Choklad- och hallonmoussetårta, jättegod och inte så tung som prinsesstårta. Populär!

Frisyren gjorde jag på Ego, Clemenstorget i Lund. Gunilla heter frisören, jätteduktig! Jag ville inte ha slöja, då den skulle skymma klänningens broderier och pärlor och jag ville inte skymma min fina frisyr. Att ha slöja bara under vigseln är i och för sig en bra tanke, eller tiara, det hade jag i tankarna, men bestämde mig slutligen för att köra med hårnålar med pärlor (hade också guldkedja med en pärla, vitt pärlhalsband och pärlor på klänningen). Bruduppsättning tar de 520 kr i timmen för och det tog väl 1 ½ timme, gjorde även sminket där.

Vi gick till fotograf, Bildbyrån på Clemenstorget och tog studiobilder och några utomhusbilder, men vädret var inte hundra, regnet låg i luften, annars hade vi tänkt ta foton inne på kulturen. Fotona som jag lagt ut är kompisar och släkts amatörfoton, men de blev ju bra de med! Man behöver alltså inte ha en profsfotograf hela dagen!

• Anna25

Hoppas att jag svarat på de mesta, ställ gärna fler frågor!

• Anna25

Färgtema förresten, det körde vi inte så stenhårt på, rött gick ju igenom i tärnans klänning och blommor, även i dukningen. I övrigt var dukningen i vitt, min man hade vit corsage, marshalken röd, engångskamerorna på bordet var vita, inbjudningarna vita med röd text. Så rött och vitt, men jag tänkte inte på det som ett färgtema.

Tårtan gick vi på smak,(är ju ändå det viktigaste för oss tårtälskare), ville inte ha en vit prinsesstårta

• Anna25

När gifter du dig och var? Nyfiken **

• Anna25

Åh, vad kul! Lycka till Duchess! Nu kan jag inte bestämma mig för om jag ska spara eller sälja eller vad...

Svar på tråden Några bilder från bröllop...