• mooogn

billigt bröllop?

Kontakter, kontakter, kontakter! Och göra en held del själv, förstås.

* Jag har kundkort på Martin Olsson och handlar köttet där. Min mamma skall även ta med sig mat
    * Jag bokar en vanlig klipptid och säger där att jag måste vara snygg till kvällen (skall gifta oss på nyårsafton nästa år ). Då fixar hon till det lite extra
    * En kompis skall fota oss
    * En enkel blomma isf bukett
    * En annan kompis fixar tårtan. Då betalar jag bara för ingredienserna och hantverket - inte lokalhyran
    * Musik från musikanläggning
    * Skall få min klänning uppsydd av en kompis. Återigen betalar jag för hantverket och tyget men inget för lokalhyra
    * Serveringspersonalen kommer att bestå av min bror som skall bossa över några yngre kollegor till mig
    * Skall be en gammal körkompis att sjunga på vigseln
    * Familjetaxi till bröllopsfesten
    * Barnens kläder inhandlade i "vanlig" butik
    * Vanliga sköna skor inhandlade i studenttider, då det kryllar av dem

M.m. Men det beror kanske på vad man vill ha för typ av bröllop

• mooogn

Hmm.. Blandade ihop två trådar

Men vi satsar på högst 35.000:- och då är det lokalen och vandrarhemmet som kostar

• mooogn

En liten fråga: Var bor ni som åker till Tyskland för att handla alkohol? Tjänar man på det, med tanke på resan dit?

Vi funderar ett tag på om vi skulle köpa med oss från en Östersjö-kryssning men vi skulle nog inte tjäna någonting alls på det efs vi unnar oss lite smålyxiga saker (i våra ögon) på kryssningar

• mooogn

korall: Tack för infon! Kanske något att fundera på till sommaren..? Har ju en kompis en Malmö, nu när jag tänker efter

Svar på tråden billigt bröllop?