Kuvertavgift...
Vi tänkte anordna "kuvertbröllop", vad är rimlig summa?
Cateringfirma som fixar mat och servering.
Endast vuxna på festen...
Vi tänkte anordna "kuvertbröllop", vad är rimlig summa?
Cateringfirma som fixar mat och servering.
Endast vuxna på festen...
Beror väl på vilken stil ni har på bröllopet. Men jag skulle vilja säga inte mer än 250
Personligen är jag emot kuvertavgift.
INTE för att jag själv har jättemkt pengar och anser att man ska ha råd att bjuda sina gäster, utan av raka motsaten.. Låt säga att du tar ut 250kr på person = 500kr för ett par. Jag och min sambo väldigt sällan så "mkt" pengar på oss själva, de mesta av våra pengar går till räkningar, hyra och mat.. Hade vi 500 kronor skulle vi nog vilja välja vad vi kunde göra för dom, utan att behöva svika våra vänner som gifter sej.
Vi har inte råd att bjuda våra gäster på middag, utan vi ska ha "inomhuspicknick" istället. Huvudsaker för oss att är folk kommer och firar vår stora dag. Det vi har valt att lägga pengar på är våra kläder och ringar, och det är BARA för vår egna skull.. Kalla oss egoister om ni vill.. Oj, nu blev det långt..
Men om man avsäger sig presenter i samband med kuvertavgiften så tycker jag det är helt okej. Vi har det precis som ni.. 500 kr över wow.. men hade mina vänner gift sig så hade jag nog den månaden lagt det på en fin present.
Jo, det kan jag hålla med om. 500kr hade jag hellre lagt på en fin present, än för mat på ett bröllop.. jag skulle vara nöjd med en slät kopp kaffe! :D
Dessutom tycker jag det klingar lite illa om kuvertavgift. Det har tonen att man som sagt inte klarar sitt bröllop och måste be om pengar...
25 kronor är väl en rimlig kuvertavgift?! :)
Lucia05:
Ja, det är lagom! =)
Kaffe och en tårtbit!
TS frågade om en rimlig summa inte åsikt om kuvertavgift.
_Cinderella_:
Ursäkta mej.
Mitt förslag är då att du sätter ett kuvertpris som du själv skulle acceptera, tycka kändes kul och bra om du blev inbjuden till att betala.
Nu ska jag lämna den här tråden.
Ville inte reta upp folk med mitt inlägg. Vet bara att alla dessa trådar alltid ebbar ut till en åsiktsfråga.. tycker det är tråkigt
Jag svarade bara på frågan vad som är en rimlig summa. Jag tycker inte gästerna ska betala för att brudparet vill ställa till med större fest än de har råd med.