Vi gifter oss i Nacka Kyrka den 2 juni.
Det började med att vi bokade festlokal i Storängssalen i Nacka.. Då vi ville fixa mat och dekorerara själva.. Lokalen e jättefin och ligger nära kyrkan.
Vi har tidigare varit där på min blivande svärmors 50-års fest.
Vi funderade massor på mat, budget och hur allt skulle lösa sig praktiskt.. och fick en månad senare ett erbjudande från min pappa att vi skulle kunna hyra lokalen ute hos dom i Västerhaninge, som min pappa hade när han fyllde 50.
Den lokalen är även den jättemysig, går i vårt tema - blått och vitt... och skulle även vara gratis för vår del. Detta skulle innebära att vi skulle kunna spara in ca 7000:- .. så vi började bestämma oss för den lokalen i stället. Vilket inte alls uppskattas/uppskattades av min sambos föräldrar.. (Jag vet att dom vill väl med hur de tänker men situationen känns ändå lite hård).
Svärföräldrarna har skickat en offertförfrågan till en restaurang bredvid kyrkan och erbjuder sig att lägga ut pengar så vi kan ha festen där. Det skulle kosta oss en del mer.. plus att jag är så osäker på hela idéen med detta ställe.
Nu under den sista tiden har vi pratat om att åka på bröllopsresa till Kroatien.. och då gärna åka i samband med bröllopet.
Vi har märkt att den resan vi vill åka på har avgångstid dagen efter bröllopet nångång kl 7.45 på morgonen.
vilket gör att det känns som om restaurangen ger det enda alternativet just nu för en fest,för att vi ska hinna i tid till flyget med lite sömn innan. vi har ju inte ens hittat serveringsfolk och personer som kan städa dagen efter i lokalen i V-haninge.. så den biten kan ju hindra oss ifrån att åka.
Just nu är allt jag vill, att få åka iväg på resan..och jag vill skita i hur festen blir.. allt börjar kännas så trist..
Svårt att förklara hela situationen så här.. är bara trött på allt just nu..
(sorry för det långa inlägget)