• Jennybelle

Brösten blev för små!

Hej!

Jag skrev här tidigare precis innan jag skulle operera mina bröst. Ville då har lite råd om vilken storlek jag skulle ta.
    Nästan alla rådde mig till att välja det större.
    Det gjorde jag inte, valde det mindre, var så rädd för att få för stora.
    Men efter operationen sa kirurgen att han nog inte fått in det större. Att de var bra att vi valde det mindre.
    Jag är ganska nöjd, det är fina och så... men för små! Valde mellan MF 295 och MF 335! Lät jue som jag skulle få Natacha tuttar med det större, vilket jag inte hade fått, hade fortfarande sett normalt ut, kunde nog haft större.
    Men här sitter man nu med för små bröst och är 50.000 kr fattigare. Vad ska jag göra? Har läst om folk som får göra implantatsbyte till halva priset.
    Kliniken var Akademikliniken.
    Hoppas på svar från någon!

• Svar på tråden Brösten blev för små!
  • pickolina

Men du, om kirurgen inte kan få in större så har du ju inte så mkt att välja på... Dessutom så skulle du nog inte ens se någon skillnad om du bytte till 335 exempelvis. Du skulle vara tvungen att gå upp ännu mer i strl för att verkligen se någon markant skillnad och om kirurgen inte ens trodde han skulle få in 335 så kommer han ju knappast att få in ännu större.

Är det verkligen så hemskt???

Du kommer ändå inte att få op om dig på några månader, för att det är en för stor hälsorisk. Så ta den här tiden och vänj dig vid dina nya bröst innan du tar ett beslut. Det är såååå vanligt att folk börjar noja och känner sig missnöjda direkt efter operationen men som sedan känner helt annorlunda efter det gått lite tid. Det beror dels på att kroppen är sliten psykiskt och fysiskt efter operationen och för att du haft en massa förväntningar och nu måste du vänja dig vid verkligheten, som plötsligt är helt annorlunda och troligtvis inte alls som du fantiserat, för inget blir någonsin som man fantiserat!

Jag har hört folk i panik som velat ha större, mindre, annan form, ångra sig helt och velat ta ut dem osv osv osv... De flesta brukar tycka/tänka helt annorlunda när de vant sig vid sina nya bröst och sin nya kropp.

• Jennybelle

Hej!

Jag vet att man måste vänta minst 1 år.
    Vid ett år kan jag nog tänja ut huden mer, klart det går att göra större, men kanske inte vid första operationen. Vet ju tjejer som varit helt platta men som fått större än jag efter. Jag hade jätteliten byst innan.
    Det är inte så jävla kul att inte ngn märker någon skillnad kanske!
    De är fina och de blir säkert finare ju längre tiden går, var lite mer än 3 veckor sedan nu.
    Jag vill ha större, men jag har aldrig bett om/vill heller inte ha några Natacha-tuttar.

• vioola

Hejsan
    Håller med pickolina. Bara att läsa inläggen på plastic tex, nästan varannan tjej ångrar sitt val. Då är det nåt som inte stämmer liksom... Ge det tid!
    Kramis

• vioola

Tre veckor bara, då kan du ta det lugnt ;) De kommer "hänga" till sig vet du. Och jag lovar du kommer bli gladare när det är dags att shoppa nya bhs.
    Kramis

• pickolina

Fast strl har inte bara med huden att göra... De måste passa på bredden oxå, dvs om du har smal rygg/bröstkorg så kan du inte ha hur stora som helst, för det skulle bli för brett för bröstkorgen... Man kan få ngt större genom att ta ett implantat med hög profil, dvs ett som är lite större på höjden men inte bredden. För annars är det nämligen så att ett större implantat oxå alltid är bredare...

Men..om du nu vet att du ändå inte får operera om dig förrän det gått ett år... Försök släppa tanken! det hjälper ju inte att gå och må dåligt över det nu oavsett... Det tjänar ju ingenting till liksom...

Och om du sedan känner lika dant efter ett års tid så tar du beslutet då... :)

Priset kan du få om du kontaktar AK. Det är alltid billigare att byta implantaten på den klinik man först är op...

• Jennybelle

Ni har rätt. Ska inte tänka på det mer. Men svårt.
    Men jag ville bara veta om det är halva priset på första operationen som gäller eller inte.
    Vill veta NU! Ska ringa Akademikliniken på måndag. Men tänkte om det var ngn här som visste så jag fick veta det nu!

• pickolina

Jennybelle
    Jag vet hur svårt det är att släppa tankarna och hur missnöjd man kan vara efter en skönhetsoperation... Men försök så gott du kan att tänka på annat och tänka att du tar det beslutet senare... Just nu är det som det är liksom...

Gällande priset så vet jag faktiskt inte.. Kollar man tex på Plastikkirurggruppens prislista så är kostnaden nästan lika hög för protesbyte. Men AK kanske ger dig ett annat pris eftersom det handlar om ett missnöje med den första operationen. Då kan de ofta vara lite snällare med priset...

Hoppas det löser sig för dig, vad du än väljer till slut!

Men ha i åtanke att det är oerhört vanligt att känna sig missnöjd så nära inpå en operation.

• pickolina

Här kan du se Plastikkirurggruppens prislista... AK har ju helt andra priser, men som ett exempel på skillnaden...

Bröstförstoring
    Koksalt el silikon 35000 kronor
    Runda gelehallon 42000 kronor
    Droppformade gelehallon 47000 kronor
    Protesbyte egna patienter 27-39000 kronor

• Swing

Jennybelle: 40g gör inte så stor skillnad. Jag opererade mig på Plastikkirurggruppen och valde 360 istf 320 som vi först tänkt. Min läkare sade efteråt att större implantat hade inte fått plats. Dom är mycket seriösa där och jag litar helt på hans omdöme. Visst finns det gott om platta tjejer som fått stora implantat, men kanske kirurgen då tagit större risker än han borde. Äh, jag kan inte förklara det där på nåt bra sätt. Var glad att du valt en seriös klinik. Förstår att du grämer dig, jag känner nu när det gått flera år att mer skulle kunna få plats nu, men jag är ändå nöjd. Det är fullt naturligt att ha såna här funderingar, det har vi alla haft. Hoppas det känns bättre om ett tag!

• famousfairy

oh jennybelle...
    mina är nu 7mån. sen april har de varit fula, olika, "vriden" för små för stor sticka ut på siden, för mycket mellan rum i mitten, och allt annat, inklusiv Underbar!!
    Om kirugen ha sagt att det större implanta inte skulle ha fått plats försök att tror på honom henne. Jag op mig på AK och jag tror att untan just min kirug skulle jag ha valt fel, Hon vald rätt åt mig.
    Försök att ta dt igenom detta och tänk på hur små de var innan!!!
    kram

• Jennybelle

Tack för stödet! Men jag kommer göra dem större. Jag kan inte nöja mig med något som inte är som jag vill ha det.
    Om jag opererar om dem kommer jag ju ta mer än 335, så jag verkligen är garanterad något stort.

• tessan_1986

jennybelle
    läste din förra tråd om råd om vilken stldu ville ha, stog att du va 75 runt om och ville ha en c-kupa... jag hade 75 a och la in 325 cc runda gelehallon och sluta på 75 d. tycker du ska vänta och se vilken stl du får när dom har hängt till sej, visst ser dom mindre ut när svullnaden lägger sej men se ntycker jag på nåt sätt att dom växte. så v änta och se hur det ser ut med en bh sen när dom är sina rätta jag...
    de va bara en tanke från mig

• Jennybelle

Hej!

Nej, jag är inte 75 cm runt. 65 cm är jag, fick jag veta efter ett besök i en underklädesbutik.
    Ja, jag kommer jue vänta ett år iallafall!

• Ahlgren

Jag tror inte på det att dom inte får in inläggen. Jag är liten 162cm, 46-47kg, 70cm runt om (har 75 på bh.n iallafall).
    Jag la in 650 i varje, och det fick plats...visst gjorde det ont, huden var helt utspänd och grön. Sen var dom inte snygga i början, men nu är dom skitsnygga, men hängiga dock;) Bh stl slutade på FF-G kupa,

• pickolina

Ahlgren - Visst KAN de få in större, när man säger att det inte får plats så menar man att det inte finns plats nog för att få ett snyggt/bra resultat... Och visst finns det kirurger som är villiga att gå utanför de gränserna, allt för pengarnas skull... Personligen skulle jag varken vilja gå till en sådan kirurg eller ha ett par bröst som inte matchade min bröstkorg... Men men, alla är olika.. :D

• Salomeh

Får jag fråga vem du gjorde det hos? Jag har bokat tid den 7/3 och vet verkligen inte vad jag ska ha för strlk eller om jag ska ha över/under. Ulf rekommenderade mig gelehallon, "normal höga varianten" och 360 ml. jag har ngnstans mellan a-b och är lika stor/liten som du....kanske ska välja större när du skriver så här.....hmmm...:/

Svar på tråden Brösten blev för små!