Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Brösten blev för små!

Men du, om kirurgen inte kan få in större så har du ju inte så mkt att välja på... Dessutom så skulle du nog inte ens se någon skillnad om du bytte till 335 exempelvis. Du skulle vara tvungen att gå upp ännu mer i strl för att verkligen se någon markant skillnad och om kirurgen inte ens trodde han skulle få in 335 så kommer han ju knappast att få in ännu större.

Är det verkligen så hemskt???

Du kommer ändå inte att få op om dig på några månader, för att det är en för stor hälsorisk. Så ta den här tiden och vänj dig vid dina nya bröst innan du tar ett beslut. Det är såååå vanligt att folk börjar noja och känner sig missnöjda direkt efter operationen men som sedan känner helt annorlunda efter det gått lite tid. Det beror dels på att kroppen är sliten psykiskt och fysiskt efter operationen och för att du haft en massa förväntningar och nu måste du vänja dig vid verkligheten, som plötsligt är helt annorlunda och troligtvis inte alls som du fantiserat, för inget blir någonsin som man fantiserat!

Jag har hört folk i panik som velat ha större, mindre, annan form, ångra sig helt och velat ta ut dem osv osv osv... De flesta brukar tycka/tänka helt annorlunda när de vant sig vid sina nya bröst och sin nya kropp.

• pickolina

Fast strl har inte bara med huden att göra... De måste passa på bredden oxå, dvs om du har smal rygg/bröstkorg så kan du inte ha hur stora som helst, för det skulle bli för brett för bröstkorgen... Man kan få ngt större genom att ta ett implantat med hög profil, dvs ett som är lite större på höjden men inte bredden. För annars är det nämligen så att ett större implantat oxå alltid är bredare...

Men..om du nu vet att du ändå inte får operera om dig förrän det gått ett år... Försök släppa tanken! det hjälper ju inte att gå och må dåligt över det nu oavsett... Det tjänar ju ingenting till liksom...

Och om du sedan känner lika dant efter ett års tid så tar du beslutet då... :)

Priset kan du få om du kontaktar AK. Det är alltid billigare att byta implantaten på den klinik man först är op...

• pickolina

Jennybelle
    Jag vet hur svårt det är att släppa tankarna och hur missnöjd man kan vara efter en skönhetsoperation... Men försök så gott du kan att tänka på annat och tänka att du tar det beslutet senare... Just nu är det som det är liksom...

Gällande priset så vet jag faktiskt inte.. Kollar man tex på Plastikkirurggruppens prislista så är kostnaden nästan lika hög för protesbyte. Men AK kanske ger dig ett annat pris eftersom det handlar om ett missnöje med den första operationen. Då kan de ofta vara lite snällare med priset...

Hoppas det löser sig för dig, vad du än väljer till slut!

Men ha i åtanke att det är oerhört vanligt att känna sig missnöjd så nära inpå en operation.

• pickolina

Här kan du se Plastikkirurggruppens prislista... AK har ju helt andra priser, men som ett exempel på skillnaden...

Bröstförstoring
    Koksalt el silikon 35000 kronor
    Runda gelehallon 42000 kronor
    Droppformade gelehallon 47000 kronor
    Protesbyte egna patienter 27-39000 kronor

• pickolina

Ahlgren - Visst KAN de få in större, när man säger att det inte får plats så menar man att det inte finns plats nog för att få ett snyggt/bra resultat... Och visst finns det kirurger som är villiga att gå utanför de gränserna, allt för pengarnas skull... Personligen skulle jag varken vilja gå till en sådan kirurg eller ha ett par bröst som inte matchade min bröstkorg... Men men, alla är olika.. :D

Svar på tråden Brösten blev för små!