Inlägg från: Tossi |Visa alla inlägg
  • Tossi

September 2007 Nr2!

Titta här är den ju :D

Jag kan säga att vi ligger lite på is med planeringen just nu med kan väl skriva vad vi har åstakommit än så länge. :)

- Bokat Kyrka
    - Bokat bygdegård
    - Till frågat präst (fått ja)
    - Till frågat min kör (fått ja)
    - Till frågat kantorn (fått ja)
    - Köpt matrial till inbjudan (plus frimärke)
    - Köpt matrial till save the date (plus frimärke)
    - Köpt alla bordsdekorationer förutom färska blommor och servetter (servetter ska jag fråga min blivande svärmor om, tror hon har i tyg)
    - Varit och provat ring och nästan bestämt mig
    - Fått offert från catering firman
    - Förbokat fotografen
    - Köpt mina skor

Jag tror det var allt än så länge
    Hur långt har ni andra kommit?

• Tossi

Nej klart att jag glömde ngt!

Bokat hotell också.

• Tossi

Skönt att man fortfarande ligger bra till tidsmässigt :)

• Tossi

den lilla bruden, välkommen till tråden!
    Jag tycker det verkar vara en himla rolig lösning på det hela, blev lite sugen själv, men kanske kan ta det vid ngn annan högtid :)

• Tossi

Septemberbrudar!

1:a ;

8:de ;

15:de ; Billa, Barkarökyrka, Västerås
    Tossi, Vinköls kyrka, Skara
    22:a ;

29:de

• Tossi

Hur mkt musik ska ni ha?
    Vi kommer ha ganska mkt då jag hållt på en del med musik. (Både sjungt i kör och spelat flöjt).
    Så vi kommer ha 3 körsånger (som min gamla kör sjunger), två eller tre psalmer. Sen ska en kompis till mig så är urduktig på piano att spela ett eller två stycken.

• Tossi

Jag tar mig friheten att ha mkt musik, sen tror jag inte att ngn har ngt emot det heller :)
    Jag känner ju både kantor och präst.
    Vi ska prata med våran kantor i januari/februari för att bestämma allt. Så vi måste ju typ bestämma allt nu, eller iaf inom den närmaste framtiden.

Jag har spelat i få se 12 år, tror jag att det blir :) Fast om jag ska vara ärlig så spelar jag inte så mkt just nu, ska se om jag kan hitta en orkester. Vad ska du köpa för ngn?

• Tossi

Ja, men vi får väl ha stå tävling hemma som träning :D
    Eller så går det att fixa ngn stol brevid altaret. Det löser sig säkert.

Okej, är det mkt silver i den, har hållt mig till yamaha, byte själv för ngr sen till en yamaha 311 med silverhuvud.

• Tossi

Nej nej inte allvarlig, men ett gulligt nyförälskat leende måste det ju vara :D

Platinerad verkar betyda just försilvrad, är bara ett annat ord. Så det är ingen skillnad.

Svar på tråden September 2007 Nr2!