Miss Cykel
Jag håller med dig, går man ut på krogen så dör ju inte festen för att man måste betala och det är ju betydligt dyrare än ett självkostnadspris på en 20kr. Till och med billigare än på nationer.
Miss Cee
Men vännen, trodde du att det alkoholfria skulle kosta? Det är väl oftast så att när man har betalbar på tex ett bröllop så är det alkoholfria alltid gratis (så vidare man inte har det på ett ställe där man inte får ha så)
Allmänt så tycker jag att betalbar är ett bra alternativ, för olika orsaker...först och främst för att man inte ska ha halvfulla glas över allt som sedan måste slängas i slasken. Och äter en extremt stor del av ens buget som antagligen är ganska begränsad då ett bröllop är dyrt i dagsläget.Sen är det för att de som är extremt törstiga kanske kan ta det lite lugnare än vad de brukar göra, så att stämmningen inte spårar ur helt och hållet. För det är ju så här att ett bröllop inte är en punkrocker- röjjar fest vilket det lätt kan bli (beroende på vilken typ av släkt man har)om man inte har vissa direktiv. Och om festen dör ut så tror jag knappast att det beror på att det är ett självkostnadspris i en bar.
Sist men inte minst så ska man väl göra så som det känns rätt att ha eftersom det dock är ens egen speciella dag!