Att inte söka tidigare inlägg?!
Med risk för att låta fruktansvärt grinig undrar jag varför folk inte söker tidigare inlägg innan de skriver ett nytt?
Det finns ju en massa bra info att hitta.
Med risk för att låta fruktansvärt grinig undrar jag varför folk inte söker tidigare inlägg innan de skriver ett nytt?
Det finns ju en massa bra info att hitta.
Inte alls negativ men tror att sök-funktionen kan hjälpa folk att hitta - åtminstone - en del av den information de ändå skulle skriva & fråga om.
Men alla här måste väl ändå erkänna att dom någon gång har ställt en onödig fråga innan man har sökt i gamla inlägg.. ungefär samma sak tycker jag. Men absolut, ska söka mig fördärvad innan jag vågar mig på ett nytt inlägg nästa gång ;) Har precis startat en "onödig" tråd själv *skäms*
Kanske dags att "blunda" för denna tråden då ;)
Exakt, blundar nu :)
Håller med håller med. Har istället för bli irriterad nu börjat bli en barmhärtig samarit som sedan lägger in ett lååångt inlägg i dessa trådar med ett antal länkar till det de söker. :) För att - utan att klaga - påpeka att det fanns visst mycket information om detta redan...
Det gör mig absolut ingenting!!! Till och med att läsa denna tråd var ju lite underhållande. Keep the smile!
Tja om vi alla skall börja söka i gammalt så kan vi ju lägga ner forumet helt och kalla det en databas för sökning istället. det verkar väl roligt :D
Jag tycker att det är perfekt att det går att söka nu (ett tag funkade ju inte sökfunktionen alls!), men vad jag saknar är att hamna på RÄTT sida i de långa trådar jag lyckas snoka upp.
Att starta en ny tråd är väl lite en form av "bonding", man lär känna nya nick och jaaa.... jag vet inte. Människor mår väl bra av bekräftelsen man får när nån visar att de läst vad man skrivit.(?) Jag brukar försöka söka lite innan jag drar igång nåt, men ibland orkar man bara inte utan vill ha ett anpassat svar snabbt.
Håller med fullkomligt om det här med att lägga samma fråga flera gånger under olika rubriker. *suckar*
Om man har hängt här länge så vet man att samma frågeställningar återkommer hela tiden. Då kan jag bli lite less och tänka "meeeeen guuuuuuuud, använd sööööööökfunktionen".
Numera går jag aldrig in och läser dom trådarna, även om jag säkert skulle kunna svara på en hel del.
Det är väl frivilligt att tipsa eller ge sig in i trådar. Som sagt det skulle inte vara mycket till forum om alla bara skulle söka efter gamla svar.
Vet ni att svenskar i många länder anses som dem som gnäller mest? Jag tror att det stämmer! Hihi! ;)
I-landsproblem...
Ibland behöver man hjälp mycket snabbt och då hinner du inte gå igenom allt gammalt. Jag skulle själv in till stan en förmiddag och hade glömt vad en butik hette, kastade in frågan snabbt en stund innan jag skulle åka och hoppades få svar. Hade inte tid att leta.
Håller med tidigare skrivare: blunda om det känns jobbigt!
dkfaöfdkflkeidkfldlfk....
Nej, va jobbigt att blunda. Jag ser ju inte vad jag skriver