Slippa forkyldning etc???
nan som har nagra ideer hur man motverkar
att absolut inte vara forkyld eller sjuk pa sin brollops dag?
nan som har nagra ideer hur man motverkar
att absolut inte vara forkyld eller sjuk pa sin brollops dag?
Träna regelbundet, ät ordentligt och stressa inte.
Jag tror stenhårt på att alltid sova ordentligt och på noggrann handhygien (tvätta med tvål och ljummet vatten innan maten, efter att man varit ute m.m.) + bra vitaminer t.ex. MiviTotal.
Träffa inga dagisbarn! (från en som har två hemma, är jätteförkyld o bara måste gå till jobbet ändå)
Tvatta handerna, pilla inte i nasa, mun, ogon, ha handskar pa nar du aker kommunalt och lat bli att skaka hand med folk som ar sjuka.
Om manniskor kunde lara sig att nysa i armbagsvecket istallet for i handerna sa skulle farre bli sjuka :)
Instämmer med alla övriga!
Slänger in ett tips oxå.. Jag fullkomligen älskar Palmolives Milk&Honey handtvätt. Behöver nästan aldrig smörja händerna sedan jag började med den. De är alldeles babylena.. :)
Visst kan man försöka undvika att bli sjuk, men oftast åker man ju på det ändå... Men om du får ont i halsen och hostar kan jag varmt rekomendera MUCOANGIN som finns i hyllorna på apoteket över sugtabletter. De är ett bedövningsmedel som verkligen hjälper för stunden...toppenbäst!
Jag rekommenderar att äta vitlök, jag äter vitlökskaplsar dagligen och har inte varit förkyld på två år! Jätte bra! Dock slutar jag på sommaren, då man inte behöver några just då. Man doftar inte äcklig vitlök heller. Det finns vitlöks kapslar i din närmaste hälsokostaffär! :D
Varning för vitlökskapslar! Be någon annan sniffa på er.. Jag vet inte huuur många jag träffat som luktat (snällt uttryckt) vidrigt pga sina vitlökskapslar... Huah...
pickolina:
Japp, vissa kan lukta hemskt.. Men mina doftar inte alls, jag har bett andra lukta på mig flera gånger och de känner inget, så det är bara positivt! :D
Flummig
Det är bra.. :) Jag tror att det där beror både på personen själv och på kvaliteten på kapseln. Men man ska nog vara medveten om risken och testa på någon/några man litar på... *ler*
sluta med p-piller. Sen jag slutade med mina piller har inte jag varit förkyld en enda gång. Jag var förkyld HELA tiden när jag gick på p-piller. annars håller jag med lena+mattias=sant
bruttan85 - Fast det rådet är ju inte direkt allmänt.. ;) Många får bättre immunförsvar när de äter p-piller. Så det är väldigt individuellt.. Tycker inte att man ska skrämma upp folk gällande p-piller, mer än vad som redan görs...
Med det sagt så respekterar jag att du vill dela med dig av just DIN erfarenhet. Tycker bara att man ska vara försiktig med att säga "sluta med p-piller" i ett läge där det inte alls är självklart att det skulle hjälpa....
ursäkta, det var inte meningen att låta som att det skulle vara allas problemlösare. För mig har det varit det.. Jag har aldrig mått bättre när det gäller ALLT! men men, det jag menade var att det KAN vara de som spökar, fast man inte tänker på det...
bruttan85 - Ja det har du alldeles rätt i.. De kan ställa till med saker man inte ens kan tänka sig, tyvärr. Vad skönt att du slutat och upptäckt hur bra du mår utan! :)
Ja visst, man märker det först efter att man slutat. Jag tycker att det var tur att jag fick stora problem som samlagssmärtor (fick rådet av min gyn att sluta för att testa) och upptäckte att det löste en rad av andra problem också :)
förlåt TS, nu ska vi inte byta ämne här ;)
Eftersom immunförsvaret sitter i tarmen så är det det bästa att se till att den fungerar som de ska, så att de tar upp näringen ordentligt. Ät Lactobakterier (finns i tablettform), mycket frukt, grönsaker, fibrer, drick mycket vatten osv. Sedan tror jag inte man får i sig tillräckligt med vitaminer, mineraler osv. bara av kosten så tillskott är nog väldigt viktigt.