• quaker

oj vad dyrt det blir..

Har gjort lite beräkningar på vad vårt bröllop kommer att kosta...och med 90-100 gäster kommer vi upp i ca 150000 och då är inte ens bröllopsresan inräknad. Pust! Största delen är mat och dryck då vi har festen på restaurang...men smakar det så kostar det..

Hur resonerar ni? Får ert bröllop verkligen kosta lika mycket som en ny bil??

• Svar på tråden oj vad dyrt det blir..
  • Fru Cinderella

Herregud nej oj.. i tjänar inte ens 150.000 på ett år.. vi har sagt 30.000 vi hamnar nog på 35.000

då har vi middag på restaurang för 50 gäster som största posten som landar på 23.000. O resten kläder, ringar etc ligger på 13.000. Exkl bröllopsresa då vilket vi inte kommer göra.

• karro perez

hej!
    låter väldigt dyrt men vill man ha det pampigt så ska man ha det.
    blir allt som du vil då?
    våran budget påför ett bröllop 106 per är 50000 och det tyckte jag var dyrt

• Fru Cinderella

menade självklart inget illa med att ha ett bröllop för den summan. Ville bara tillägga det.. tyckte bara det var kul o jämnföra med vår årsinkomst ;)

• Kakan2007

Har också tänkt samma sak,måååånga gånger... Vi kommer också upp i 150 000, och då har vi "bara" 60 gäster och resan ej inräknad... Lite småångest ibland, men samtidigt så vet jag inte vad vi skulle kunna göra annorlunda. Det som kostar är, som för er, mat och dryck eftersom vi också ska ha festen på restaurang. Vi är helt på det klara med hur och var vårt bröllop ska vara och när det känns rätt för båda så får det väl kosta då...men även om de flesta skulle kalla mig bridezilla så är det inte annat än man ibland tänker på vad man annars skulle kunna göra för pengarna... Som sagt...en ny bil...Men som allt annat handlar det om att prioritera... Jag läste i ngn tråd om någon som lagt rätt stor summa på bröllopet men som inte ångrade en krona, för som hon resonerade- den dagen kommer inte igen, men pengar kan du alltid tjäna ihop igen. Brukar tänka på det när ångesten kryper på...

• quaker

_Cinderella_

det är lugnt! Jag tog inte alls illa upp!

Blev bara så förvånad när pengarna verkligen rusar iväg så där...men som sagt, mat och dryck är inte billigt, men för oss är fin mat och fin dryck väldigt viktigt just denna dag för det är ett stort intresse för båda oss.

• Saltakatten

Det blir dyrt när man har det på restaurang. Hade man kunnat handla vinet i tyskland hade det blivit ganska mycket billigare. Där vi ska vara kostar varje flaska vin 200 kr. Vårt bröllop kommer också upp i över hundratusen i bara mat, dryck och lokal.

Planen är ju att det bara ska bli ett bröllop.

• karro perez

Då är dte helt rätt
    allt har med att göra hur man vill ha det.
    gör det som känns rätt för då är det de

• quaker

Kakan2007

ååå vad skönt att höra att man inte är galen. Ja pengar kan man faktiskt tjäna ihop igen och det här är (förhoppningsvis) enda gången vi ordnar en sådan här viktig fest och då vill vi slå på stort.. Herr och Fru Bridezilla var det ja.

• quaker

...och en bil har vi redan.

• karro perez

hihihi.
    så ska det låta.
    jag tror inte jag hat blivit sådan än..men bästa vännerna har det hihihihi..

Svar på tråden oj vad dyrt det blir..