• quaker

oj vad dyrt det blir..

Har gjort lite beräkningar på vad vårt bröllop kommer att kosta...och med 90-100 gäster kommer vi upp i ca 150000 och då är inte ens bröllopsresan inräknad. Pust! Största delen är mat och dryck då vi har festen på restaurang...men smakar det så kostar det..

Hur resonerar ni? Får ert bröllop verkligen kosta lika mycket som en ny bil??

• Svar på tråden oj vad dyrt det blir..
  • quaker

_Cinderella_

det är lugnt! Jag tog inte alls illa upp!

Blev bara så förvånad när pengarna verkligen rusar iväg så där...men som sagt, mat och dryck är inte billigt, men för oss är fin mat och fin dryck väldigt viktigt just denna dag för det är ett stort intresse för båda oss.

• quaker

Kakan2007

ååå vad skönt att höra att man inte är galen. Ja pengar kan man faktiskt tjäna ihop igen och det här är (förhoppningsvis) enda gången vi ordnar en sådan här viktig fest och då vill vi slå på stort.. Herr och Fru Bridezilla var det ja.

• quaker

...och en bil har vi redan.

• quaker

Hej och hå vad mycket svar som kommit! Kul att höra om era olika budgetar och jag är nog lite avis på alla som har pappor med ladugårdar, systrar som syr och kusiner som bakar... men har man inte det då får man hosta upp med pengar. Sådan är världen...

Tänkte bara fråga en till sak: vem betalar ert bröllop, särskilt ni som ordnar bröllop i 100-200tusenkronors klassen? Ni själva eller föräldrarna eller delar ni på det? Vi kommer att betala absolut största delen själva (jobbar båda två och har rätt hyfsad lön) men kommer att få lite hjälp av bådas föräldrar (så att de får något att säga till om också..).

• quaker

Kakan2007

Ca 950 kr går kuvertpriset loss på. Då ingår brudskål, vin till förrätt, vin till varmrätt, förrätt (surprise!), varmrätt (surprise surprise!), tårta, kaffe och avec. Det är ändå ett rätt bra pris tycker jag för jag har hört att maten ska vara toppen...

Saker vi däremot tänkt spara in på är t.ex. alla trycksaker som jag kommer att göra själv. Men det är ju en fis i rymden i jämförelse med mat och spritpriserna... och med tanke pa att min m2b nyss börjat prata om hur otroligt häftigt det vore att åka helikopter (HELIKOPTER!!) mellan kyrkan och festlokalen så vet jag inte var detta kommer att sluta.... han är galen, men det är väl därför jag älskar honom...

• quaker

MsNordqvist

I Stockholms skärgård. Mer säger jag inte för att hålla denna tråd lite anonym... hoppas det e okej..

Svar på tråden oj vad dyrt det blir..