• dreaming_princess

varning

jaha... här har jag lyckats få en varning. kul o vara nybörjare o göra som många andra, d v s be att maila. (ironi)

det e ju bara o gilla läget. skulle försöka skriva o förklara till "regeringen", men det var ju inte lätt. så fort jag loggat in här kom det att jag fått en varning- läste den och tryckte vidare. nu till problemet, jag hittar inte mitt ärendenr...och vet inte var jag ska finna det. är det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med var jag hittar det?

• Svar på tråden varning
  • Hemlig brud 07

Oj! Men har du uppgett din egen mailadress bara så borde det ju inte vara något problem. För det får man ju göra som jag förstått det (läste reglerna nu först måste jag erkänna.). Men de borde ju veta vem de har varnat, dit nick borde ju stå med, hur ska de annars kunna veta??? Försök att mial ändå.

• dreaming_princess

problemet var nog att jag enbart skrev: XXX maila mig och sen min adress. tror jag.
    de vet ju att de har varnat mig- men man har möjlighet att överklaga denna, men som sagt inte lätt när jag inte har mitt ärendenummer som jag måste fylla i för att kunna skicka nåt ju. o jag bara undrar som sagt var jag skulle hitta den infon.

• MhjärtaJ

Jag fick oxå en varning för någon månad sedan...Tänkte mig inte för och skulle tipsa om en internetsida med blommor...Men det räknades som reklam. Var jätterädd att jag skulle bli bötfälld!! Men har inte hört nåt efter det....Så jag klarade mig undan med en varning Så har du tur behöver du nog inte oroa dig...

• caso78

Eeeeh, vad konstigt... det finns ju t o m en tråd här som heter www.XXX.se (vill inte skriva ut hemsidan för då kanske den oxå stängs... Konstigt...

• Fru Cinderella

Förmodligen för att de inte orkar gå igenom ALLA trådar

• Septemberbruttan

Cinderella

Jag tror det ligger nåt i det du säger, att de inte orkar läsa igenom alla trådar.

Men då tycker jag att personligen att de borde vara mer rättvisa, om de nu ska varna folk, eller t.o.m bötfälla, så får de antingen göra det med ingen eller alla. Det låter ju himla orättvist att nu dreaming_princess ska få en varning bara för att de råkade läsa just den tråden hon skrev.
    Nej, om nu BT-admin läser det här, så hoppas jag de tar åt sig!

• Blivande Fru Stålhandske

Lagligt sett kan i alla fall jag inte se att BT skulle kunna bötfälla någon. Kan någon som är mer kunnig berätta mer?

• Fiafria?

Nej, BT kan inte bötfälla någon i lagens mening, däremot har dom sin fulla rätt att ha bestämmelser om att de som gör reklam (och hit räknar dom också "smygreklam")får betala en avgift, eftersom man inte har köpt reklamplatsen. Ungefär som om man utnyttjat en vara (reklamplatsen) utan att betala, och BT kräver betalt i efterhand.

• Fru Cinderella

Septemberbruttan

Jo jag vet ;)

• dreaming_princess

jag tror ju inte jag blir bötfälld. men det känns obehagligt att få en varning och känna att man typ e övervakad, eller att man har sagt emot "fel" person. vad jag fattar som så är det ju flera häröver som "jobbar" x:a för BT. o skulle jag bli avstängd pga något som jag inte medvetet har gjort skulle det kännas väldigt obehagligt. och självklart inte bra reklam för BT heller. nä, man är liten emot internet känns det som...
    lite intressant att ingen kan hjälpa mig med min enkla fråga heller- men att dela ut varning går bra. jag skulle fortfarande vilja veta hur jag får fram mitt ärendenr som försvann så fort!

Svar på tråden varning