Vi har helt gemensam ekonomi, så vi betalar saker och ting som det faller sig. Alltså allt går från vår gemensamma ekonomi (men jag för in precis alla utlägg som är bröllopsrelaterade i ett Excell-dokument så jag har koll på vad vi betalat..)
OM vi hade haft skilda plånböcker kan jag tänka mig 2 lösningar:
1. Man sätter båda in en exakt lika stor summa på ett separat konto och därifrån betalas alla bröllopskostnader. (Gäller ju att man är överens om en budget och vad pengarna ska räcka till.)
2. Man gör som i förslag 1, men kläder, ring till den andre, morgongåva och sådana personliga saker bekostar var och en för sig. Kan ju vara skönt att slippa debattera vad dina skor kostar...
Vad jag INTE skulle göra:
Börja dela upp att du betalar maten, du betalar dricka, du betalar osv. Då öppnar det för en massa små debatter om att den andre som ska betala just det snålar för att det ligger på deras bord etc. Då är det bättre att göra en noggrann budget från början och sedan låta alla kostnader dras från samma konto.