Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen
Jag sager samma sak som jag sa i den gamla traden :)
Hade svamp typ "regelbundet" i ca 4 ar, vi snackar en gang i manaden plus lite vanlig hederlig omhet och irritation dar emellan. Det somfunkade for mig var att jag traffade en gynekolog som tog mina problem pa allvar var beredd att testa olika metoder.
Jag hade i tanke att andra om kosten helt men han sa att det spelar ingen roll. Sjalvklart ar det inte bra att ata en massa rostbrod, godis och dricka lask, men han forklarade att ater man normalt sa spelar det ingen roll.. Okej det hade ju inte hjalpt mig ett dyft nar jag andrade om kosten (well jag madde val bra pa andra satt, men inte "svampvis").
Han satt mig pa en kur sporanox (jag hade atit sa mkt diflucan sa han tyckte vi borde prova nat annat), sagt a gjort, jag fick order att ta en endagskur sporanox efter varje mens oavsett om jag hade svampkanning el ej. Dessutom skulle jag ju saklart ta dtabletterna om jag fick svamp daremellan.
Klart det blev dyrt men jag fick ju hogkostnadskort ratt snabbt ;) Dessutom var det vart varenda krona!
Efter ca 9 manader pa den dar kuren blev det mycket battre.
Det var iofs inte bara tack vare tabletterna utan vi pratade aven en del "sex" dvs han talade om for mig hur viktigt det var att man var redo vid samlag bla bla, men aven en annan sak, att svamp kan vara kroppens satt att reagera pa att nagot annat ar fel!
Det kan vara vad som helst fran att man inte trivs pa sitt jobb till att man egentligen faktiskt inte har det sa bra i sin relation! (jag har bytt pojkvan sen dess hihi)
En annan sak var axa att vi borjade anvanda kondom o extra glidmedel samt att vi typ hade sex pa mina villkor (dvs sluta sa fort jag blev om), inte sa kul for killen alltid, men han stallde upp