Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen
Hoppas det håller i sig! *håller tummarna för dig*
Hoppas det håller i sig! *håller tummarna för dig*
Väldigt OT, men jag tycker inte att f*tta är ett fult ord! :D
Jag anv det ordet jämt i p*rrigare sammanhang... Dvs när man pratar sn*sk med sin partner... Då är det absolut inget fult ord! :D Ja, väldigt OT som sagt..
Hoppas ni får ordning på sk*ten!
Är ingen expert men jag tror inte att man ska överdosera zink? Men det kan man ju leta upp på nätet... Som allt annat.. :)
Ja, om man anv leksaker är det väääldigt viktigt att tvätta dem med desinfekterande (eller vad det nu heter)...
bruttan85 - Förstod att du menade det, men om man inte har zinkbrist till att börja med så överdoserar man om man tillsätter zink över huvud taget.
Shannon
Mina problem med svamp var under mina första sexuella år, så JA jag tror att det hade med saken att göra... Man kanske inte var tillräckligt upphetsad, man kanske inte kissade/gjorde rent efter varje gång osv... På senare åren har jag själv kommit fram till att jag får problem de gånger jag haft sex utan att vara tillräckligt upphetsad. Vilket numera är extremsällan men det har hänt och därför har sambandet blir väldigt tydligt för mig.... Så jag tror att du är inne på rätt spår!
cissig
2 gånger per dag kan nog räcka om man är känslig... Man ska ju inte tvätta underlivet mer än en gång per dag. Eller är jag ute och cyklar nu? Är lite snurrig numera.. Hehe... Och med "fel" rengöring ska man ju inte tvätta överhuvudtaget, inte ens en gång om dagen... Så 1-2 gånger kan nog ställa till med en hel del problem, tyvärr.
Ni tänker på att undvika syntettrosor, strumpyxor och liknande oxå va? Kissar, rengör efter sex? alltid är superkåta eller anv glidmedel? Nu upprepar jag bara saker som redan nämnts men tänkte att det kanske kan vara bra att göra det ändå... :)
Shannon - Tack för den infon! :)
Det tycker jag absolut att du ska göra. Man kan ju hoppas att hon lyssnar på dig då och inte bara viftar bort det.
Jag tycker att vidareutbildning/uppfriskning av kunskaper borde vara obligatoriskt för läkare..