Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen
jag tror faktiskt på att man ska pass vad man äter när man har mkt svamp, jag hade svamp i lite drygt ett år, (har nu varit fri i snart ett halvår ta i trä) och till slut kändes det som Fluconazol (samma som difflucan) inte hjälpte längre, jag gick på en långkur med en tablett i veckan. så slutade jag och sen ibland när jag kände det komma tillbaka tog jag en, men det blev bara värre, de gånger jag kände det komma tillbaka men inte tog någon tablett försvann det av sig själv.
det som jag tror gjorde att det helt plötsligt försvann var att jag lyckades stressa ner och må bättre i allmännhet, lufta massor. hade inte byxor eller underkläder på över ett år utan gick med kjol och knästrumpor med skötet bart:D och så smörde jag in ofta med jojobaolja. och att jag skar ned på socker om jag ibland gav efter och satte i mig en påse godis på kvällen hade jag oftast kli på morgonen...
sen så tror jag att för mig var den psykiska biten stor, jag var besatt av svampen, kunde sitta i timmar och googla på diverse diskussioner om svamp, när jag slappande av och tänkte på ett liv utan det så så försvann det...