• cissig

Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen

Hej hej!

Jo det går bra med dieten. Närmar ju sig såklart jul och man blir ju galen av att inte få äta pepparkakor.. nä det är inte så farligt. Man kan ju äta nötter. Shannon började du med dieten? Jag har haft nåt litet svampliknande sen dess, men inte alls i samma utsträckning, och med mkt längre mellanrum, så jag hoppas det är på rätt väg. Dessutom mår jag toppen i övrig också av den här dieten.

Jag vill inte låta negativ nu, men jag skulle rekommendera att du istället för proviva lägger pengarna på Lactiplus kapslar med många olika mjölksyrebakteriestammar. Med tanke på hur dyrt proviva är och hur mkt socker det innehåller är det mkt bättre att ta kapslar. Men känner du resultat så är jag superglad.

Shannon: Har din pojkvän någon gång behandlat sig med svampmedicin via magen. Har för mig att jag läst nånstans här på forumet att båda måste behandlas lika mkt och länge.

Lycka till!

• cissig

Jaha... nu kommer jag o drar ner stämningen igen. Har fått svamp igen... blir galen på det här. Vad är det som gör att jag sfå det här? O så har man gått o ansträngt sig med diet o massa dyra mediciner o så får man det ändå... Trodde verkligen det skulle hjälpa, har varit relativt besvärsfri i över två månader... är bara så besviken och uppgiven nu. Vet inte vad jag ska ta mig till, detta tar ju psykiskt på en också. Ska till gyn om två veckor och ska tvinga dom att skriva ut både till mig och min pojkvän. Jag tror visst svamp kan smitta. Men jag känner igen mig.. inte många gyn som tar en på allvar.
    Lycka till. Ska nog också försöka mig på vivag. Skriv gärna hur det har gått för dig nu över jul!

• cissig

Blä för svamp. Typiskt att man skulle få det över jul och nyår. Ska ingenting fungera... det konstiga är att det luktar inte äckligt, utan precis så surt som det ska lukta. Det lär väl vara hopplöst att få tag på en gyn nu i mellandagarna. Alla har semester. Jag följer pickolinas råd och smörjer med vitt vaseline, men även locobase. vägrar behandla med receptfritt. Men det tär verkligen det här. De här två och en halv månaderna har varit så sköna, inte gått och ororat mig massa. Bara haft ett normalt liv. O så kommer det här igen och förstör...
    inga andra mirakeltips som jag har missat? :) någon som hört talas om candisil? ska visst finnas i USA.

• cissig

hej hej! hoppas lactiplus hjälper. Efter att jag fick denna kraftiga svampinfektion jag fortfarande inte är helt bra från vet jag inte vad jag ska tro. Jag tror fortfarande att dieten och lactiplus och allt är jättebra för min kropp men frågan är om det biter på svampen. Eller om man ska göra deti kombination med diflucan. Ringde och tjatade på gyn och fick tid redan nästa fredag´. Ska be att få ta hormonhalter, kolla livmodertappen, blodsocker och allt allt. Eftersom jag inte hade förändrat någonting i min livsstil när svampen dök upp så undrar jag vad det kan vara. Läste någonstans om en tjej som fick svampinektioner för att hon hade fel bakterier på livmodertappen.
    Jag vägrar iaf att köpa nåt receptfritt medel. Men hoppas de inte håller på med sånt på de privata mottagningarna.
    Shannon; jag läste någon annanstans att svamppersoner ofta har brist på zink och att ett zinktillskott kan vara bra. Dessutom kan extra c-vitamin vara bra eftersom det hjälper immunförsvaret. INget av detta har jag testat men bäst att förmedla allt.

• cissig

ja.. jo man kan ju undra vad man håller på med... men dieten är inte så farlig egentligen. Man mår ju riktigt riktigt bra av den för övrigt.
    Det som den biopaten sa till mig var också det att svamp kan uppkomma om nåt annat i ens liv är fel. Men när jag fick svampen för första gången var jag så nöjd med livet jag kunde vara och det är jag än. Klart det kan vara lite stress ibland men inget jag inte känner att jag inte kan hantera. Däremot nåt halvår innan jag fick svampen så hade jag många stora motgångar med ett ex. Hon trodde att det kunde vara där problemen började. Men jag är skeptisk. då borde jag ju inte ha det nu. eller så var det att svampen växte till sig under den jobbiga perioden och nu vill den inte ge med sig. många spekulationer.

Tack kackelmaja för dina tips. känns skönt att läsa från någon som har blivit av med svampen. hur är det nu; angriper sporanox en annan sorts svamp än den som diflucan angriper? därför är det väl så viktigt att artbestämma, vilket jag inte gjort än. Shannon har du artbestämt? Och kräv att slippa sjuksköterskorna, är så trött på dom och deras råd som man redan hört en miljon gånger...

Lycka till!

• cissig

hej igen.. det där med toaletter har jag aldrig tänkt på... ska börja med det!
    man går ju ofta på sådana. men det är konstigt det här med svamp. Som för så många andra verkar det bara poppa upp från ingenstans, utan anledning, utan att man någonsin haft problem innan.
    Jag tänkte bli mer drivande än någonsin nu. För konstigt nog så har trots dieten, denna gång varit den värsta hittills! Är fortfarande inte helt bra efter två veckor!
    Men kackelmaja. Är du fortfarande helt frisk, känner du aldrig av nåt? det finns hopp iaf!

• cissig

Bruttan: vilket tillskott tog du av zink. märke? Hur ofta använde du ovesterin? tack igen!

• cissig

Jag vet inte vad jag ska tro om att sex skulle påverka. I mitt fall var det iaf inte av sex i form av samlag som satte igång det hela. När mina svampinfektioner började hade jag och min pojkvän inte haft det än på grund av hans STORA problem med kondomer (och jag hade inget annat skydd då). Dessutom var vi ifrån varandra ganska mkt i somras och jag fick svamp ändå, för att sedan inte få det när vi väl träffades. Så för min del verkar det inte bero på det.
    Men jag tror dock att det kan vara fallet för vissa. Men det känns ändå som att det borde vara nåt mer.. annars skulle ju alla få svamp så fort de har sex.
    Det kan ju i så fall vara att killen smittar en hela tiden. I USA t.ex räknas svamp som en sexuellt överförbar sjukdom. Men det verkar inte ha nått fram i Sverige.

• cissig

verkar bara vara jag som inte ser någon anledning till att jag började få svamp. har verkligen inte en aning. det enda jag kan tänka mig är just att jag kanske duschade för mkt, men aldrig mer än 2 ggr per dag. Annars kommer jag inte på något... :(
    Men nu ska vi till gyn imorn. Jag och pojkvän. Han ska behandlas nu med, oavsett vad de säger.

• cissig

Jepp är medveten om att det är för mkt. Dessutom använde jag tvål... inte bra. Men man tycker ju att det borde hjälpa att sluta med det, vilket jag gjorde då. Inte få om och om och om igen. Man blir ju ledsen att man gjort nåt fel nån gång, vilket såå många andra gör utan att få problem.
    Denna gången verkar inte svampen ge med sig. Ett litet uppehåll för mens o sen var den tillbaka.. men det kanske bara är bra att den är här när man är hos gyn..

• cissig

Hur går det för er?
    Jag var hos gyn.. kort i tonen men hon verkade kunna sin sak. Fick ett helt kit med behandling. Svampen försvann direkt och underlivet känns bättre än på månader. Hon menade att tvätt med tvål i underlivet så gott som alltid leder till problem i det långa loppet. Hon betonade att man inte ska tvätta med olja utan smörja in med olja innan dusch för att skydda. Jag blev rekommenderad mandelolja från apoteket. Så nu får vi se..

• cissig

Det viktiga är att inte självbehandla för ofta med krämer o dyl från apoteket. Det är inte bra i längden. Så får man det ofta ska man antingen inte behandla alls eller få tabletter hos gyn.

Nu fick jag både canestentabletter, diflucan och en kräm som hette kenacombin novum. Salvan var verkligen bra!

• cissig

Shannon: nä lactiplus har inte heller fungerat på mig tyvärr. Men största anledningen till att jag åt det var att jag tog svampdödande som också dödade de snälla bakterierna. Därför är det viktigt att fylla på med såna. Det ska man också göra rikligt om man äter diflucan, för även den dödar lite snälla bakterier.

Lycka till hos gyn! Stå på dig!

• cissig

Var ett tag sen man var inne här nu. Jag håller helt med dig silverdrake.. man kan nästan bli besatt av svampen. har ägnat ganska många timmar åt att hitta bot o underkurer... men man blir verkligen deppig för det är väl de värsta historierna man stöter på hela tiden och tror att man aldrig ska bli fri från det.

Hur går det Shannon, har du varit hos gyn än?

Jag hoppas fortfarande på att kuren jag fick sist ska hjälpa. hoppas hoppas!

• cissig

Är det inte lite sorgligt att killar av allting ska avgöra om man får svamp eller inte?? Att deras åsikter ska göra att tjejer tar bort håret även om de får problem av det. Riktigt illa! Stå upp för er själva, det är väl ändå du som bestämmer över din egen kropp. Jag blir riktigt irriterad här... Att han inte gillar håret är väl hans problem. Så gör som du vill för att du ska må bra!
    Och ansning kan väl inte göra problemet värre direkt.. det är ju rakning man ska undvika.

• cissig

Jag vet inte om det är nåt i hälsokost som verkligen hjälper. Möjligtvis mjölksyretabletter. Men jag tror inte så mkt på det längre just när det gäller svamp. Däremot tror jag det är bra för kroppen.

Jag bara undrar om killar skulle raka sig för att tjejen vill om de fick besvär av det. Men men.. Jag tycker iaf att det förstör mycket mer för sexlivet om jag har svamp än om jag har hår o är svampfri.

• cissig

jag har ätit membrasin i snart två månader tror jag. Och tycker att jag märker skillnad på slemhinnorna! :) Så testa det. men ja det är sjukt dyrt!

• cissig

åh stackars dig shannon. det låter hemskt! har du provat kenacombin novum? Jag tycker den var en undersalva och flera andra har sagt samma sak.
    Hoppas du hittar ngt som hjälper och skriver här då :)
    Jag har haft det lugnt ett tag, men vågar inte hoppas för mkt än.
    Lycka till verkligen!

Svar på tråden Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen