Inlägg från: Bruttan85 |Visa alla inlägg
  • bruttan85

Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen

cissig
    det där med zink kan nog stämma. Jag gick på zink ett tag och då mådde jag jättebra där nere. Testa gärna, för övrigt så kan det väl inte skada?

• bruttan85

Jo förresten, vissa saker som försämrar för mig som folk kanske i allmänhet inte tänker på. När jag använder offentliga toaletter utan att torka rent dem innan får jag alltid svamp. Det är bland de värsta grejerna för mig. Det kan vara en grej att tänka på. Jag lägger alltid lite papper på kanten så jag inte sitter på själva stolen. Man vet ju inte vad det är för bakterier man tar tillbaka i byxorna igen.
    Tampong förstås och även bindor (men det kanske bara jag som reagerar).
    Stringtrosor(alltid problem efter t.o.m. 1 timmes användning).
    Om jag inte tvättar vissa leksaker direkt efter användning.. :)

• bruttan85

Picko
    Men jag tänkte på att man ska ta kosttillskott som det är rekommenderat. Inte proppa i sig hur mycket som helst förstås... :P

• bruttan85

Vem det nu var som undrade:
    Mina problem kom i samband med en operation som medförde att jag inte kunde ta hand om min hygien så väl. Och att jag dessutom delade toalett med väldigt många människor. (Inte van vid det). Jag var inte så noga med tamponger och bindor för jag gick på smärtlindrande medel som fick mig att sova för det mesta. Sen så efter det ville den bara inte ge med sig. Men problemen fortsatte så länge jag delade dusch och toalett med en annan tjej. Sen när jag flyttade till ett eget ställe var jag problemfri tills jag började ha sex, då fick jag det en gång. Men efter det så återkom det igen när jag bodde kollektivt igen. Så jag tror det har mycket med hygien och sånt att göra. När jag tvättar toalett och dusch en gång i veckan är det inga som helst problem. Tvättar trosor i 60 grader (om jag har svamp i 95) och förvarar dem i en ny påse varje gång. Har blivit så nojig nu efter att jag gick runt med kontant svamp i nästan ett år.
    Med det menar jag absolut inte att ni som får återkommande problem har dålig hygien eller så, bara en anmärkning på vissa punkter som man inte tänker på.

• bruttan85

Om du inte fått det bekräftat från läkare ska du inte behandla dig själv. Det kan vara annat!! kontakta gyn!! :)

• bruttan85

rakar ni?
    För sen jag började med brasilian känns det mycket bättre iaf... rakning irriterar så in i h*lvete...

• bruttan85

martinibruden
    testat med brasilian?

• Bruttan85

Shannon
    är det inte vestibulit då?

• Bruttan85

Jag har nu fått tid hos min gynekolog. Börjat med mina piller igen och gissa vad man fick på köpet... usch vad jag avskyr detta...

• Bruttan85

Shannon
    är det lika dyrt där? Hur är det med välfärdssystemet där??
    Bara av ren nyfikenhet...

• Bruttan85

Sunshine
    Verkar som ett sätt för de att tjäna pengar bara =/

• Bruttan85

Shannon
    Har testat zink och magnesium och det funkar... dock utan några örter och så. Det hjälpte mot torrheten och det kändes mycket bättre iaf...

Svar på tråden Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen