Inlägg från: augustibrud8 |Visa alla inlägg
  • augustibrud8

Bröllop i Kalmar(med omnejd) 2007 forts..

Hallå alla Kalmarbrudar!
    Kan vi inte fortsätta i denna tråden?

Svar till Cavatina: Jag har ju bokat Vickleby kyrka för vi bor där men min barndomskyrka är Förlösa Kyrka, och det är ju den jag alltid har tänkt på.
    Jag håller med dig om att jag måste lyssna till mitt hjärta så att jag inte ångrar mig sen så vi ska titta på Förlösa Kyrka efter jul. Vore ju hemskt att ångra sig och kyrkan är ju så viktig!

• Svar på tråden Bröllop i Kalmar(med omnejd) 2007 forts..
  • augustibrud8

cavatina: Vad heter din tråd?
    Har dom andra hittat dit?

Ska ni andra gå ner mycket i vikt innan bröllopet?
    Jag börjar få lite panik för jag har gått upp massor under hösten och det kommer bli tufft att gå ner till min målvikt. Jag vägrar att gifta mig och inte känna mig fin..

• augustibrud8

Anna 123:
    Jag håller med dig om att det är svårt att hålla bröllopet hemligt. Det kommer att bli kul att höra folks kommentarer, vissa kommer bli jätte förvånade eftersom min sambo alltid varit lite trög i starten med såna grejer...
    Vi skickar nog ut våra inbjudningar i slutet av mars.

Till alla oss som vill gå ner i vikt: Det går bara vi bestämmer oss! Jag peppar mig med råd och tips från vänner och bekanta som har lyckats bla en tjej som gick ner 19 kg på 7 mån( viktväktarn) en kille gick ner 11 kg på 2 mån(sprang varje dag)en annan tjej gick ner 13 kg på 3 mån(morgonpromenader och mindre portioner)
    Efter nyår blir det gasen i botten!!!!

• augustibrud8

Cavbatina: Vad kul med klänningen! Den låter fin.
    Jag ska börja kolla på klänningar i feb när jag förhoppningsvis har gått ner en del i vikt. Tänkte åka till Växjö där dom visst ska ha bra utbud. Jag ska hyra min klänning eller köpa begagnad.

• augustibrud8

Hej allihop!
    Var i helgen och tittade på Förlösa k:a som är mycket större än Vickleby k:a men det kändes som att 60 gäster försvinner där eftersom det bara blir tre bänkrader längst fram som fylls så nu har jag äntligen bestämt mig helt för att det blir Vickleby. Äntligen kan jag börja pyssla med inbjudningarna!
    För övrigt har mitt nya liv börjat med 40 min promenad varje morgon, viktväktar mat + 30 min på min trampmaskin varje dag.
    Har gått ner 2 kg första veckan men jag vet av erfarenhet att det brukar stanna upp sen.
    Nu närmar det sig tjejer så fortsätt kämpa!

• augustibrud8

Jag har varit på jakt efter romantiska sånger till solisten i kyrkan för vi ska ha två solister och 3 sånger. Igår hittade jag en jätte fin med Shirley Clamp: Som en vind i ditt hår. Ett litet tips för andra som kanske letar!

• augustibrud8

Bjallan: Tack för tipset för jag trodde som du att man kunde förbereda passet innan och vi åker bara någon dag efter bröllopet.

Alla: Jag ska börja pyssla med inbjudningarna nu och undrar om ni kommer att skriva upp toastmasters på inbjudan för anmälan av tal och spex eller kommer gästerna att anmäla det på plats?

• augustibrud8

Halloj!
    Vad ska ni ha för transport från kyrkan?

Vi har en veteranbil på G men den är väldigt liten och hade helst velat ha en större, samtidigt hade en limo varit fräckt. Vet någon vad en limo kostar för ca 40 min?

• augustibrud8

Åh, vad det var fint på bröllopsmässan!!!! Man fick ju gåshud på visningen när alla fina brudpar kom in! Se tycker jag att det var roligt att lyssna på olika sånger och solister till kyrkan.
    Vad tyckte ni?

Vet någon vilka som hyrde ut den fina svarta veteranbilen som stod utanför?

Svar på tråden Bröllop i Kalmar(med omnejd) 2007 forts..