• Engäst

Bra hotel i Bangkok?

Hej,

snart bär det av till Thailand
    Ska stanna i Bagnkok en natt på vägen hem. Har någon ngt bra tips om hotel? Så centralt som möjligt och nära bra shopping.

• Svar på tråden Bra hotel i Bangkok?
  • La Paloma

Mandarin hotel på Rama 4 är bra, kanonfin frukost buffé. Twin Towers är också helt ok! Vi ska bo på TW när vi åker ner och MH när vi åker hem. Kul att prova lite olika

• Engäst

Är det MBK man shoppar bäst på?

• Ida-maria

Engäst: JA! Den är bäst! Man kan spendera en hel dag i den gallerian. Jag o min man var där i 6 tim!

• Engäst

Oj,oj,oj...stackars min "Kärbo"...Finns det shopping på den nya flygplatsen tro? Ska vänta där ett par timmar innan flyget till Krabi avgår. Ska även till Koh Lanta. Har du varit där?

• Malla77

Vi bodde på hotell Asia som låg nära shoppingcentrumet MKB....Jättefint! Tips att gå in på hotels.com om du inte redan gjort det, superbra priser på hotell.... Det där var väl ingen reklam..

• Engäst

HUr lång tid tar det från flygplatsen till centarla Bangkok?

• sandybrud

det tar mellan 40 min och en timme beroende på rusningstrafik...

• Ida-maria

Både jag och min man älskar att shoppa så han hade inga problem att gå på MBK med mig. Jag har inte varit på den nya flygplatsen men den andra gamlaflygplatsen hade mycket bra shopping. Fanns allt möjligt men så värst billigt var det inte. De hade bara märkesgrejer och även i Thailand är det dyrt. På MBK finns alla kopior till löjligt låga priser. Allt är billigare än ute på öarna. Men även på öarna är det billigt för oss...

• jeli81

D&Dinn på kosamroad (stavar som man uttalar det :D ) är oockså ett bra och billigt ställe att bo på, tror det kostar ca 700-800 bath och det tar ca 20-30 minuter om du åker med tuc tuc till Mbk

Svar på tråden Bra hotel i Bangkok?