• Hilde

Äntligen fredag del 8

Godmorgon. Lilla Hilde somnade som en stock tidigt igår Fast är fortfarande snortrött. Har morrat åt både make och dotter på morgonen. Nu har jag krupit ihop i ett hörn av soffan. MÅSTE få lite egentid iallafall i fem minuter!

MC är det där ett objekt ni är intresserade av? Om ni är det så... ja det är en industrifastighet. M.a.o. tar det tid att få tillstånd för att göra om det till bostad. Man får inte bosätta isig i en industribyggnad. Inte alla mäklare som har koll på det heller.

• Hilde

ÄPG DUKTIGT!

Nu ska jag spackla trappa... hej hopp!

• Hilde

Mammacatta det beror på var det ligger. Om det är nära ett område kommunen vill ha industrilokaler eller kontor i t.ex. kan det vara rent omöjligt. ring kommunen och fråga eller kolla översiktsplanen för området. Är det utanför detaljplanelagt område kan det vara enklare. Många bor ju i gamla stall numera Det kan blir riktigt häftiga bostäder, men jag har dålig koll på om man har en massa miljöregler att ta hänsyn till om det ska göras till bostad. Om Det spelar t.ex. roll ur allergisynpunkt. Om kommunen är positiva till det så brukar det nog ta en ansökan om förändrad användning(bygglov) och kosta ngn liten slant, samt man får vänta till nästa möte i byggnadsnämnden kan klubba igenom det.

• Hilde

Oj, så måste jag väl knäppa på burken då Fast vem vet... jag får väl en repris på nyheterna ikväll. *Lat Hilde sitter kvar i soffan*

Föresten Grattis på tvåårsdagen alla fredisar!!!!!!! Tänka vad mycket vatten som seglat under broarne sedan dess ... JÖSSES!

I mina kvarter seglade det in ett bröllop och en stycket liten tös

• Hilde

Hmm *tänker så det knakar* CM vi kanske ska ha namnskyltar

• Hilde

Eller be att någon taxichaffis står med en sådan där lapp som på flygplatserna med noterat "Mrs Fredag"

• Hilde

Eller rosa Gu**istöv*ar kanske är bästa iden hittils... eller.. *tänker vidare*

• Hilde

Godmorgon !

Ser att jag har stått för det mesta snacket ett tag... hmmpfrrr... kan det månne betyda att jag sitter framför databurken för ofta, eller att ni andra har roligare aktiviteter IRL ?

• Hilde

Åh kram på dig Gable ! Ska bli jättekul att träffas!

MC jag tror det var jag som kommer inrullandes 13:30 Fast jag åker ju upp tillsammans med en autistisk tjej så det kan ta mig en liten stund att säga hejdå till henne och se till att hon kommer med den mötande personalen. Man vet aldrig ibland tvärvägrar hon att lämna mig och då kan det ta en liten stund

• Hilde

Ja, eller så ser ni ett intemezzo mellan några tjejer... då kan det vara jag

Svar på tråden Äntligen fredag del 8