Inlägg från: mammacatta |Visa alla inlägg
  • mammacatta

Äntligen fredag del 8

ALL golvyta i världen, och ÄNDÅ nästan inga bänkytor.

HUR lyckas man?

• mammacatta

Jomen, dina bokhyllor precis som mina är nästan helt säkert från förra seklet och från när man hade lite pengar och många böcker...
    Jag ska villigt erkänna att mina IVAR är i ful-furu. Men om jag byggde NYTT - då blev det en fin brasa kan jag säga...

• mammacatta

I hela huset är temat samma: INTE EN NY MÖBEL.
    I ett splitter nytt hus.

• mammacatta

Ha det bäst janos!
    *vinkar med vit näsduk*

• mammacatta

Ja, hilde, jag förstog att du skulle bli lite nyfiken...
    Men om huset i övrigt så tycker jag att det verkar superfint. Om man bortser från det olycksaliga valet av terracottaklinkers då...

Sedär anne - jag tänker på samma sätt. OM jag bygger nytt så skulle jag bygga in en Billy eller nåt så det passar in i väggen sas. Med snygga lister och diskreta fronter.

Inte tusan skulle jag släpa dit gamla ärvda 40talare som jag blivit påprackad iallafall...

• mammacatta

Du ser äpv!
    Jag hade fog för mina misstankar... Ni är medvetna om sånt!

Furu är fint tills d gulnar. Men d gör det efter nåt år eller så.

• mammacatta

JA! Exkat så sa jag åxå. Vad tänkde de på?
    Terracottaklinkers?

*ryser*

Jag kan tycka att det är snyggt om man har ett hus som går i mexikansk stil. I ett varmt klimat. Men i DET huset? Tillsammans med DET kaklet? Det ser ju helt bisarrt ut!

Nej, det var inte värst i furufest, men mest malplacerat iallafall...:)

• mammacatta

Inte ett dugg.

jag tar gääärna ickegravid och småförkyld i ett hus fullt med myror och hår som en belsen-fånge.

Jättegärna. Verkligen.

• mammacatta

Men snart cindy!

Jorå gable, söt men KORTHÅRIG. Förresten, stryk söt, säg ful istället. Jag är svettig pga Willes eskapader. Han har tydligen fått lärt sig att kissa själv på dass. Så det gjorde han. Men han glömde två viktiga saker: dra av sig byxorna och sätta sig på toaletten.
    *suck*
    Å inte blev det enklare av att vi var på kyrkis... *dubbelsuck*
    Sen är jag småsjuk och jättefläckig. För å inte tala om lukten som sprider sig runtom i min omgivning. Svettig, lortig och småsjuk. Intressant kombination.

Hilde; min hittahus-krav-lista var lite kortare än din:
    Kommunalt vatten
    kommunalt avlopp

Jag är inte så kräsen på resten, gillar ju åxå att pula. Men om jag hade råd så skulle vi absolut bygga nytt.
    Grejen är att dårarna härikring vill att man hostar upp 1,6 för en 70talare låååångt utanför farlederna (läs stadsbussarna). NEJ säger jag. Tänker absolut inte betala hutlöst pris för ett renoveringsobjekt!

• mammacatta

Håll tummarna för oss. Nu kl 3 ska P träffa sin chef. Då får vi veta om han blir kvar eller om han blir arbetslös.

Jag är faktiskt orolig nu. Det finns en chans att han måste sluta om nån månad...

Svar på tråden Äntligen fredag del 8