Inlägg från: anne på grönkulla |Visa alla inlägg
  • anne på grönkulla

Mitt största problem är nog att jag tillhör de där bortskämda intellektuella som alltid kunnat PLANERA sitt liv - när saker ska passa in och så - och tidpunkten känns aldrig optimal. Man måste nog släppa det där helt enkelt.

Men vi tänkte ju att jag ska sluta med p-piller senare i år när de jag har tar slut (då vet vi förhoppningsvis hur det ser ut med mitt jobb o så för några år framöver) och gå över på en p-dator - med den kan man ju både undvika o planera barn, känns det som. Och ta reda på hur kroppen funkar. Så har vi lite alternativ för hur vi ska organisera livet om det blir - makens position på arbetsmarknaden är ju lite otryggare än min, men de finns sätt att lösa det praktiska den dagen vi behöver...

• anne på grönkulla

Nä, man har den inte på sig eller i sig - man tar antingen temperaturen på morgonen eller så kissar man på stickor så talar datorn om för en om man har ägglossning och borde skydda sig om man inte vill bli med barn eller om det är fritt fram. Tvärsäkert är det såklart inte, men tillräckligt för oss nu, kanske. Och beskeden man får kan man ju använda både för att undvika och planera barn, tänkte jag...

• anne på grönkulla

Jag borde oxå smyga iväg o vara lite nyttig, tvätten ligger i högar o min spårklektion börjar om en timme - borde kanske duscha o klä på mig före det

• anne på grönkulla

Tänkte aldrig tanken, faktiskt, men vem vet? Ja, jag brukar ju förespråka tydlighet i kommunikation, s också denna gång. Hur kul det än är att prata på BT så behövs IRL-kontakt ibland!

Svar på tråden Äntligen fredag del 8