• Gable

Äntligen fredag del 8

Italiensk: janos
    Grekiskt/Turkiskt: MC, janos
    Spanskt:
    Libanesiskt:
    Kinesiskt: janos
    plankstek, black & white: Janos
    Thai:

(Kom på en till)
    Spanskt är tomatigt och mycket smak. Stora bitar. Tapas. Vitlökigt.
    Libanesiskt har jag aldrig testat, men har hört att det är couscous, grönsaker, starkt och plockmat. Hummus. Kanel och Ingefära.

Ok.... Fru Gable kan tänka sig allt på listan, så ni får rösta, så kollar jag upp lämlig restaurang när det är bestämt. ApG kanske kan delge sina tips? Alltid bra med ny input på restaurangfronten.

• Gable

Jg har bara varit 2 olika libanesiska här inne i stan så nya tips tas tacksamt emot. Otroligt gott med alla de där små rätterna, när det varma kommer så är jag proppmätt och orkar inte mer.

• Gable

Nåt som har dykt upp som svampar ur jorden här i Sthlm den senaste tiden är:

Sushi restauranger. Finns snart i varje gathörn. Både jag och maken undrar varför! Har det blivit trendigt med sushi??

Fattar ingenting.

• Gable

Det finns en bra grek - Morkullan - men de är så snabba med maten så det känns som McDonalds. Nya ägare - nya tider?! Å andra sidan är personalen supertrevliga, men det känns konstigt att hinna med en 2-rätters på mindre än 1 timma... Eller så tuggar jag o maken rysligt snabbt.

• Gable

Stackars dig!!! *faxar över lite hostmedicin, nässpray, pappersnäsdukar och ett gott the till ApG*

• Gable

Hej Janos! Jösses vad du är kvällspigg

• Gable

Jag tror jag har blivit smittad av dina graviditetshormoner. Känner mig konstig och har haft molande värk i nedre delen av magen och nu har jag ont i brösten.

Det är nog ren inbillning och en värken i magen var nog en reaktion på spolningen.

Måste sluta hänga på Familjeliv

• Gable

Tjaaaaaaaaaaa.... Det där verkar ju skojsigt. Tänk på att det bara blir bättre,

Svullna ben
    Foglossningar
    Halsbränna
    Man orkar inte gå så långt
    Man kan inte böja sig för magen är ivägen

Hahhahahhaaaaaaaaaaaa!! Nej, nu kände jag mig elak mot dig Janos, du kommer ICKE att drabbas.

• Gable

Nejmen, inte jagade jag väl iväg dig?

Kram o godnatt!

• Gable

TÄNK INTE PÅ DET!!! Jag får ångest av bara tanken.... Funderade allvarligt på snitt, men sen fick jag reda på att det räknas som en stor magoperation. Eeehhh... OK..... Det är inte alltså bara att skära lite grann, plocka ut bebisen, sy ihop lite snyggt. Nähänänä...

Undrar om man kan bli sövd när den dagen kommer?

Fast om det är någon tröst så har jag en kompis som var ungefär lika förlossningsrädd som jag är. Hon säger idag, och även precis efteråt, att det var det absolut häftigaste hon någonsin har gjort. Hon skulle definitivt föda barn igen, men gravid vill hon aldrig mer vara.

Svar på tråden Äntligen fredag del 8