Inlägg från: mammacatta |Visa alla inlägg
  • mammacatta

Äntligen fredag del 8

Detta kan jag tala om är MIN favorit med att vara gravid.
    Man SKA äta när man blir hungrig Och man ska äta det man är sugen på eftersom det är bäbisens sätt att tala om vad den behöver.
    Åkej, kanske inte hoppa på tåget med alla som är sugen på smuts (magnesiumbrist) men glass och apelsiner och salt och banan osv osv är BARA BRA!
    Så är du hungrig - ÄT FÖR BÖVELEN!!!:D:D:D:D

• mammacatta

Stackars hilde!
    Du behöver AD-droppar.
    Iallafall om man tror på min mamma.

Bihålerna förresten, får man det oftare om man en gång haft det? Jag tycker att alla mina förkylningar går in i bihålorna nuförtiden. *fram med nässprejen*

Anne, jag trodde allt var klart vid det här laget? Stackars dig!
    Skickar lite bra att ha!
    *mejlar lite mod, styrka, anti-släkt-sprej och tåliga strumpbyxor*

• mammacatta

Abselut janos! Bara att njuta av fröjderna; man äter bara vad man har lust till!

• mammacatta

Janos: Värmen är inte farlig, det är baskiluskerna som är farliga.
    Allmänna bastun skulle jag inte rekommendera och absolut INTE allmänna varma bad. Men man kan simma i klorbassäng och bada i egetsmutsat vatten.

Men inte gonorretunnan. Den har ganska mycket på väggarna, plus att vattnet har varit varmt ett tag.
    Men om den är ny och det är din smuts så...
    Bubbelpool hemma går bra, den brukar inte bli så smutsig som tunnan.

Du måste ju kunna leva åxå! Gör lukttestet - luktar det skumt så ÄR det skumt.

• mammacatta

Glömde: bastu hemma går UTMÄRKT!

• mammacatta

Hej anne!

Varmt?

Vi fick snö idag!

• mammacatta

*haha* Min mamma har aldrig slängt NÅT!!! Så vi har kvar kompaktbindningarna... Och träskidor i parti och minut. Med tjärvalla.

• mammacatta

Jag trodde att jag skulle bli med barn på första försöket, men vi höll på i ettochetthalvt år innan wille blev till...
    Jag gick ner 15 kg först, kanske det berodde på det. Eller så var det att min ÄL inte kommer när den ska, utan 10 dagar tidigare.
    32 dagars cykel, Äl efter typ 8 dagar. INTE normalt, nej.
    Sen var jag över 30 och det spelar in naturligtvis, man är ju inte 22 och småk*t hela tiden...

• mammacatta

*KRAM* till gable, det glömde jag.

• mammacatta

Jag fick till Ludde på andra/tredje faktiskt, jag kollade ÄL med sticka och sen blidde det...
    Iofs så vet jag inte riktigt när ÄL kom igång, kan ju varit första åxå.

Svar på tråden Äntligen fredag del 8