Inlägg från: mammacatta |Visa alla inlägg
  • mammacatta

Äntligen fredag del 8

Idag måste man tvätta om man ska få med det till stöckhölm!
    Jag har shoppat loss - jag satte väl sprätt på 300 kr igår *herregud så dålig på shopping man ääääär*
    Nya böxan, nytt schampoo som luktar cocos, ett nytt anteckningsblock för 20 kr och en affish på nasse och nalle puh. Jag fick inte ens till nån summa på byxorna, för det var 25% rea på alla byxor.

Inte ens när jag handlade mat blev det nån vidare summa. Jag som hade som mål att konsumera bort min ångest...

• mammacatta

Bättre sent än aldrig! *ler prupphurtigt*

• mammacatta

Gable, räknar du med besök...

Jag struntar i att tvätta. Jag köpte nytt.

Jag har satt sprätt på MASSOR av stålars på ABSELUT nödvändiga pryttlar till resan.
    *hehe*

Jag har eg inget nytt, så det var på tiden, men jag låtsas som att det var för er skull.

Men tyvärr så har alla tjockisbutiker i stan ombyggnation (hur i htlv3 lyckas de bygga om i BÅDE birsta och city samtidigt???) så nåt nattlinne hittade jag inte. Jag måste rota i min garberob. INTE skoj. Där finns massor av smala kläder från 70kg-klassen (då när jag tränade som mest och var som smalast) som lär ge en del ågren.
    Men jag har gått ner ännu ett kilo, det är inte att förakta. *ler tappert*
    (tröstar mig som om det vore 10 kg)

Känner mig som min kompis när hon skulle utomlands för första gången i sitt liv vid 24 års ålder. Hon köpte ALLT nytt - inget som var med hade ens blivit tvättat. Å inte var det HM å Lindex - näe, björnborg och NK för heeeela slanten... Dyr 4*ig resa - all inklusive. Men vem klandrar henne - hon och sambon hade gott om stålar sparade och ingenstans att spendera dem.
    De åkte till Alcudia om jag inte minns fel. Bra gjort av en alkoholistdotter med liten hjärna och största hjärtat i världen. Hon åkte iallafall! (Har kompisar som inte varit nånstans - utom till Kungshamn på skolresa i 9an. (behöver man pass dit?)
    (PS: alkisen mötte gud och var SUPERBRA sista 20 åren...)
  • mammacatta

Men det är KLAAART att janos kommer att må bra! Vad vore en dejt utan janos?
    *skickar måbra-krumilurer*
    ÄPV - du vet att du är efterlängtad! Finns den ingen mammabank...? *hoppas*

• mammacatta

Jag har ätit kossa med hemgjord bea.
    SÅ jag säger bara: rund är åxå en form!
  • mammacatta

Gonatt sålänge anne, jag måste kramas med mitt hostande barn. Jag får åååångest när de är sjuka *lite robert gustavsson där*

*vinkar*
  • mammacatta

Jag har prexis inhandlat en ny liten outfit. Eller nya kläder, jag är lite för rund för att det ska kallas outfit.
    Men NY är den!:D

Fattar ni? Fattar ni?
    Inte "liten" utan "outfit".
    *skratt*
    Jag är SÅÅÅÅÅ nervör att jag skriver det som kommer upp imin lilla nallepuh-hjärna.

IMORGON! *tuuuuuuuuuuuuuuut*

• mammacatta

Kan det bli bätte anne?
    Jo, man skulle kunna vara i sklm och sitta på nån restaurang och ljuga för varandra
    Rystall; är det mycket viktigt för dig med TGIF?
    Jag är öppen för förslag, men jag är inte så överdrivet sugen på den menyn. Men jag vet att Janos är lite så åxå (eller?).
    Vi har ju fortfarande inte bokat bord...

Jag utgår från att TGIF har sån kött-hamburgare-firre-meny med lite olika såser och pommes till. (Rätta mig om jag har fel) Jag ÄLSKAR blodig biff, men jag är inte bortskämd med grek/turk så det är därför jag vll dit. Jag äter "blodig biff" ganska ofta - eftersom jag gillar det så mycket. Men grekerna lyser med sin frånvaro i mitt liv...

• mammacatta
    Synd äpv. Jag ville ju träffa dig!
  • mammacatta

Vi brukar ha vin och skumpa, det är jag säker på. Gröna skylten ligger på krypasvtånd från bögringen.
    Kladdkakan är lite värre, men poppcorn, serpentiner och lördagsgodis kan välan ordnas...
    Finns ju affärer som inte säljer annat Även DE på krypavstånd.

Om det är fint kanske vi kan ha lite picnic ute

Har ni tänkt på en sak? VET ni hur många FULA ORD som smyger sin in i texten utan att man tänker på det????

Sen inatt ska jag drömma söta drömmar om ostörd nattsömn avslutade med en liiiiiten lur. Sen ska jag megaducha... ENSAM. *ryser* Vilken grej! Undrar om barne begriper. Mamma har dagdrömmar om ostörda dassbesök.
    *fniss*

Svar på tråden Äntligen fredag del 8