Inlägg från: anne på grönkulla |Visa alla inlägg
  • anne på grönkulla

Äntligen fredag del 8

Sådär tror jag det är för många som är riktigt duktiga på nåt - man stirrar sig inte blind på småsaker utan ser det som begrepp och helheter.

Jag är inte så bra på att lära mig prata språk t ex (är för harig och perfektionistisk för att våga prata på om jag bara kan liiite), men rätt bra på att lära mig förstå dem. Men det bygger ju på att jag tar in hela meningen folk säger och inte hakar upp mig på att det finns enskilda ord i den jag inte fattar - helheten och andemeningen kan gå fram ändå.

Sen har jag knasigt bra sifferminne...

• anne på grönkulla

Jo, jag vet, men faktiskt inte i mitt fall. Maken lyssnar mycket mer aktivt på musik och talar om teman och tonskalor och en skilda inslag. Jag uppskattar det jag hör, men analyserar det inte särskilt och har aldrig lärt mig spela nåt eller så.

Han är långt mycket mer språkbegåvad än jag, däremot, men mindre logisk/analytisk i det. Men så pratar han bättre, för han vågar mer. Och så är jag mer praktisk med att räkna på saker (i vardagsekonomin t ex).

• anne på grönkulla

Äntligen fredag!

Och jag har fått semla Det tröstade lite medan man hade den i mun iallafall.

*kramar om alla som behvöer det*

• anne på grönkulla

Stackars janos. Men i bästa fall betyder ju det att det går mot bättre tider - de säger ju att de 3 första månaderna är jobbiga och känsliga men att nästa 3 månader känner man sig mer gravid och vacker - typ. Vad säger ni som provat, stämmer det? Sen är det nog jobbigt igen mot slutet, föreställer jag mig...

• anne på grönkulla

Hej janos! Kul att ni hade en bra semester! Men jag vet precis hur illa det är att må illa på flygplan - själv har jag lågt blodtryck och brukar svimma, senast på väg hemma i början på februari...

Svar på tråden Äntligen fredag del 8