Inlägg från: mammacatta |Visa alla inlägg
  • mammacatta

Äntligen fredag del 8

Ja, mamman hade ångest och åkte genast till öppna förskolan för att beklaga mig. Men det har gått över nu.
    Han lyckade med konststycket att bita ett barn där igår. Han har inte pratat om annat. "Bita, näää." Många ord för att vara Wille...

Här har vi haft 12 minus ett tag, snön knarrar så fint under fötterna!
    Fast med kylan kom myrjävl*rna

• mammacatta

Hejsan hejsan alla glada!
    Jag kan tala om att filma är ABSOLUT att rekommendera! Jag plockade fram kameran på jul och sa "Ja, god jul mormor" till mamma, sen knäppte jag. URKUL kort helt enkelt!

• mammacatta

Hejja hejja ÄPV! Jag tror det blir denna gång! *håller tummarna tills de vitnar*

CINDY!! Laddar du ner GG???? FY va LÅGT! Då får du ju se dem FÖRE mig!

Jag såg precis reklamen för 6e säsongens början - 6e feb så smäller det!:D:D:D
    ÄNTLIGEN!

• mammacatta

Va roligt med all produktion! Å så roliga produkter sen...

• mammacatta

Huvudsaken är väl ändå att vi får träffas!!!!

Jag äter gärna god mat. Är faktiskt lite kinkig mot äcklig mat.

Jag vet att gamla stan har syltor med god mat i lååååånga banor, och där finns ju eg allt man kan tänka dig och NÄRA:¨
    Å inte så dyrt alla gånger heller...

• mammacatta

*pust*
    Ni är ju galna!
    Här var man utan BB en dag och har gäster en dag och VIPS så är det MÅÅÅÅÅNGA inlägg senare...

Min lilla make hade inte heller sett ett naket barn när han blev pappa. Men han fick så lov att lära sig då och där eftersom jag var så sjuk.
    Har massor med "roliga" berättelser om förlossningar som ni inte får höra - man berättar bara för folk som fött barn. Om man berättar för nån som inte legat där så sätter man ju igång en härlig skräck för dylika saker - inte riktigt bra, nej.

Vi fick fö ett BERG av kläder till Luddeplutt. Festen inleddes med svåris-terror och avslutades med underbara kompisar med supersnälla snorisar... Helkväll på 25an mao.

Jag tycker Gables plan låter bra. Vi går dit och dricker... cola? Och sen går vi och äter.

• mammacatta

Restaurangmatförslag:

Italiensk:
    Grekiskt/Turkiskt: MC
    Spanskt:
    Libanesiskt:
    Kinesiskt:
    (Nån annan sort som jag ändrar till):

Skrev inte upp Indisk eftersom R inte gillar det, och inte Japanskt eftersom Janos är gravid och inte kan äta halva menyn.
    Kom inte på nåt mer.

• mammacatta

Tja, hittils så har jag bara upptäckt en skillnad mellan gre/tur-köken, greken föredrar finfördelat och mosigt. Turken vill ha "chunky".
    Men de smakar exakt lika gott!

• mammacatta

Italiensk: janos
    Grekiskt/Turkiskt: MC, janos
    Spanskt:
    Libanesiskt:
    Kinesiskt: janos
    plankstek, black & white: Janos
    Thai:

(Kom på en till)
    Spanskt är tomatigt och mycket smak. Stora bitar. Tapas. Vitlökigt.
    Libanesiskt har jag aldrig testat, men har hört att det är couscous, grönsaker, starkt och plockmat. Hummus. Kanel och Ingefära.

Rätta mig om jag har fel!

• mammacatta

Snittas hade jag gärna unvikit kan jag säga. Man är invalid i 6 veckor efteråt. (man får alltså inte lyfta tyngre än sin bäbis)
    Vagnen väger mer.

Jag äter allt, men helst en grek/turk. Är sugen på sånt nu.
    Bästa greken i stan ligger i sumpan, bredvid Gran Garbo ni vet. Jättenära SJ/T-uppgången.
    De är dessutom helt prickfria hos kommun - inte helt ovidkommande (har ju en plastmorsa i fullmäktige där)

Men där har jag ju varit, så nån annan.

Svar på tråden Äntligen fredag del 8