• Davesbrud

Cambridge Kuren

hejar på dig, har genomgått cambridge vid två tillfällen. Min erfarenhet är att man behöver peppning. Hoppas du har det från omgivningen, så går det bra. Man går snabbt ner men det är omställningen till mat igen som är svår. Har du mycket att gå ner?

• Davesbrud

ok, hur fort skall du gå ner?
    Som sagt eftersom jag inte håller på just nu med enbart cambridge ( har kvar lite påsar som jag tar då och då) så är jag inte den bästa till peppning men vet vad du genomgår. Det förtas två tre dagarna är en omstälnning i kroppen som du kommer att känna av. Drick MYCKET vatten! Sen kommer det att gå lättare. Sedan är det bara att röra på sig i lagom mängder. Tänk att nu är du på väg och gör något åt kilona.
    Vilka soppor har du? jag gillar vanilj jättemycket. ta i lite kanel så smakar den som äppelkaka med vaniljsås.
    Det fanns en tråd här om cambridge ett tag sedan annars finns det en jättebra på familjeliv som jag varit med i, de stöttar jättebra och man skriver in sina framsteg.
    Lycka till , du klarar detta, det har andra gjort.

• Davesbrud

hej, oj vad tråden fått fart, var med själv i början av den. HAr nu oxå bestämt mig för att fortsätta på min kamp mot kilona. Har 7-10 kg kvar att gå ner. Har cambridge för en vecka, men tror att jag kör kombinerad kur eftersom jag tränar oxå. Sen tröttnade lätt förra gången.
    Ska läsa det ni skrivit.. Lycka till nu o kämpa på!

• Davesbrud

Hej alla, börjar med ren kur idag!!!! Behöver stöd o peppning. år jag vara med här? Antar att de första dagarna blir jobbiga innan man kommer in i ketosen fettförbränningen. Har haft jättedåliga matvanor ett tag nu. Men har gått ner några kg förra våren med cambride och innan dess ca 7-10 med gi, så jag är inte nybörjare. Skall gå ner de sista kilona med ett ryck nu innan bröllop till pingst är mitt mål.

• Davesbrud

Hihi, tar mig en stund innan melodifestivalen (min dotter väntar ivrigt) och läser lite om vad ni skrivit. Jag måste hoppa över era inlägg om matsug tyvärr. Men annars går det bra, nu med 2:a dagen avklarad (nästan). Bara det att jag inte fick en exakt starvikt. Batterit hade tagit slut på vågen, så peppar mig själv iallafall att nu jädrar ska det synas oxå. Ska mäta överarmarna i och för sig tänkte jag. Har som sagt gått ner lite på senare tid, men ska få fina armar är tanken. Nu hänger det lite gäddhäng som jag avskyr att ha till min axelbandslösa klänning. Med denna kur och med en del styrketräning skall jag nå mitt mål!! Tänkte på att ni inte har skrivit in startvikt o hur mycket man gått ner hittills o mål osv här? Eller har jag missat ngt?
    Jo sedan undrar jag över om ni äter barsen Slimbridge på ren kur eller äter man de bara vid kombinerad kur. Man kanske förstör ketosen då. I mina papper står de som alternativ endast under kombinerad kur så jag antar att de har för högt näringsvärde för ren kur?
    Nä nu börjar det på tv,,,,,

• Davesbrud

oj oj inte dåligt med din viktnedgång Jallle, så bra har jag dock inte som förväntning på mig själv. Ja 2 kg är vatten, det vet jag eftersom man måste gå ner 2 kg under sin målvikt då man ökar 2 kg meddessamma man börjar med vanlig mat även under upptrappning.

Svar på tråden Cambridge Kuren