• Tanja.M

Cambridge Kuren

Hej
    Jag ska börja med cambridgekuren imorgon.
    Kul att det är fler som också har börjat.
    Kommer med min vikt imorgon.
    Lycka till

• Tanja.M

Vägde mig på morgonen, och vikten var 95kg. Jag vill väga 65kg så jag har 30kg att bli av med. Jag skulle vilja gå på ren kur i 10 veckor och bli av med minst 20kg.
    Hur går det för er andra?

• Tanja.M

Jag är 31 år och bor i Stockholm. Är gift och har 2 barn. På dagarna studerar jag, så jag har inte så mycket fritid med 2 barn och studier. Jag har drömt om att vara normalviktig i nästan hela mitt liv. Ibland känns det som att jag aldrig kommer att gå ner i vikt.
    Men nu hoppas jag, att jag med min vilja och er stöd kommer att klara av det.

• Tanja.M

Hej
    Jag kommer med ett förslag hur vi kan skriva in våra resultat.

Signatur: Pussgurka
    Start datum:
    Start vikt: 90kg
    Aktuell vikt: 90kg
    BMI: 35
    Mål: 70kg

Signatur: Vegetarian
    Start datum:
    Start vikt: 92,8kg
    Aktuell vikt: 92,8kg
    BMI:30,4

Signatur: Tanja.M
    Start datum: 070103
    Start vikt: 95kg
    Aktuell vikt: 95kg
    BMI: 36,2
    Mål: 65kg

• Tanja.M

Hej pussgurka

visst tycker jag att man ska få ta upp annat på denna tråd, bara för att vi använder cambridge betyder det ju inte att allt i vårt liv kretsar runt cambridgekuren.

OBS. HANDLAR OM STUDIER

Jag läser min andra termin på högskolan och jag tycker att det är mycket tufft att studera med barn. Ibland får jag dåligt samvete för att jag ägnar för mycket tid åt mina studier och inte åt barnen. Visst går det att kombinera studier med barn, men det är inte lätt.
    Jag tycker att det är jätte roligt att studera så jag ser till att det fungerar, jag har inget annat alternativ för jag vet att klarar jag inte av mina studier måste jag gå tillbaka till min gammla arbete och det vägrar jag bara att göra. Jag trivs inte där.

Jag tycker att du ska göra det som känns rätt för dig, vill du ha baran nu så tycker jag inte att studierna ska hindra dig från att skaffa barn.
    Det är många i min klass som har barn och har inga problem med att kombinera studierna med familjen.

Om jag kan klara av att studera med barn kan du också göra det,för jag har jätte svårt för att lära mig att nya saker. Jag har jätte svårt att förstå texter och skriva så jag får lägga ner dubbelt så mycket tid än vad mina klass kompisar gör.

Jag har hittat en mycket bra lösning till hur jag ska få tid med barnen och studierna. När jag vet att jag ska studera länge ser jag till att ta små puser, och under dessa pauser leker jag med barnen. Jag låter dem hjälpa mig under matlagningen så att vi hinner att umgås lite mer.

Har har velat läsa i över 10 år men jag valde att skaffa barn först och studera sen. Och när jag ser tillbaka så ångrar jag inte det beslutet. Även fast det kan vara svårt att hinna med allt så kan inget jämföras med att få höra ens barn säga - mamma jag älskar dig och jag har saknat dig.

Hoppas att jag har varit till hjälp.
    Är det något annat du undrar kring studier får du gärna fråga.

• Tanja.M

Signatur: Pussgurka
    Start datum: 070105
    Längd:
    Start vikt: 90kg
    Aktuell vikt: 90kg
    BMI: 35

Signatur: Vegetarian
    Start datum: 070102
    Längd:174cm
    Start vikt: 92,8kg
    Aktuell vikt: 92,8kg
    BMI:30,4

Signatur: Tanja.M
    Start datum: 070103
    Längd: 1,62cm
    Start vikt: 95kg
    Aktuell vikt: 95kg
    BMI: 36,2
    Mål: 65kg

Signatur: fes
    Start datum: 070108
    Längd: 166 cm
    Start vikt: 98 kg
    Aktuell vikt: 98 kg
    BMI: 35,2
    Mål: 75-65 kg

Signatur: Goldy
    Startdatum:070104
    Längd:165cm
    Startvikt: 84.8
    BMI:31
    Mål:68-70

Signatur:Janna
    Startdatum: 070105
    Längd: 178 cm
    Startvikt:95,2
    Aktuellvikt: 95,2
    BMI:30
    Mål:80-85

• Tanja.M

Hej tina4

Jag har ett förslag.
    Blanda en stor sked bikarbonat med 2 dl vatten. Efter att du har druckit det ska du dricka 2 koppar ljummet kaffe. Jag lovar att det funkar.

Lycka till.

p.s du hittar bikarbonat på krydd avdelning.

• Tanja.M

Jag har inte klarat av att gå på renkur, så jag gjorde ett uppehåll, men imorgon ska jag börja. Känner mig jätte motiverad nu.

Jag skulle behöva hjälp av er, vill så gärna gå ner i vikt men tycker att det är jätte svårt att gå på ren kur.

MimmiMus
    Vad kul att du är tillbaka, brukade läsa dina långa och intressanta inlägg i de tidigare tråden.

Jag är övertygand om att du kommer att fixa det här även den här gången.

Kommer med min start vikt imorgon.

Den här sommaren ska jag vara normal viktig, det har jag bestämt mig.

• Tanja.M

vegetarian
    Det har gått bra, men jag känner mig hungrig nu och ont i huvudet har jag också. Men jag ska inte ge upp den här gången. Nu har jag bestämt mig att jag ska gå ner i vikt. Jag känner mig super motiverad. Om jag klarar av så skulle jag vilja gå på ren kur i 10 veckor. Jag har ganska mycket övervikt.

Jag har inga vikt uppgifter idag, för att jag fick mens igår och jag brukar alltid gå upp i vikt när jag får mens.
    Jag kommer att väga mig om en vecka.

Hoppas att det går bra för er alla andra.

Trevlig helg.

• Tanja.M

MimmiMus
    Grattis på förlovningsdagen.

Jag sitter och dricker min frukost och ska snart åka och jobbba. Jag är så glad att det går bra den här gången .

En fråga till er som har gått på ren kur i några veckor.
    Hur mycket brukar ni träna ?

• Tanja.M

Jag är så arg på mig själv, jag glömde mina soppar hemma i lördags och kunde därför inte gå på ren kur. Jag tog min frukost hemma, lunchen och middagen skulle jag ta på jobbet. Jag var tvungen att äta vanlig mat på jobbet eftersom jag skulle jobba till 22:15. Jag kom inte igång på söndag så jag börjar idag.

Hur går det för er andra?

• Tanja.M

vegetarian
    Grattis, vad duktig du är. Nu har du inte så långt kvar till ditt mål.

Svar på tråden Cambridge Kuren