Cambridge Kuren
HEJ!
Har precis varit och hämtat mina cambrigepåsar. Ska börja med det imorgon. Så jag skriver in mina uppgifter imorgon...vore roligt och få veta hur det har gått för er efter en vecka....
lycka till!
HEJ!
Har precis varit och hämtat mina cambrigepåsar. Ska börja med det imorgon. Så jag skriver in mina uppgifter imorgon...vore roligt och få veta hur det har gått för er efter en vecka....
lycka till!
Signatur: Pussgurka
Start datum: 070105
Längd:
Start vikt: 90kg
Aktuell vikt: 90kg
BMI: 35
Mål: 70kg
Signatur: Vegetarian
Start datum: 070102
Längd:174cm
Start vikt: 92,8kg
Aktuell vikt: 92,8kg
BMI:30,4
Mål: 70kg
Signatur: Tanja.M
Start datum: 070103
Längd:
Start vikt: 95kg
Aktuell vikt: 95kg
BMI: 36,2
Mål: 65kg
Signatur: fes
Start datum: 070108
Längd: 166 cm
Start vikt: 98 kg
Aktuell vikt: 98 kg
BMI: 35,2
Mål: 75-65 kg
Signatur: Goldy
Startdatum:070104
Längd:165cm
Startvikt: 84.8
BMI:31
Mål:68-70
Signatur:Janna
Startdatum: 070105
Längd: 178 cm
Startvikt:95,2
Aktuellvikt: 95,2
BMI:30
Mål:80-85
hej!
Ang. cola light....
jag kan inte heller vara utan colan och har själv kört cambridgekuren innan både med och utan den utan någon skillnad...
jag tror att det går lika bra med cola som med vatten....
kram
Hej...
nu är första dagen över men tyvärr gick det inte så bra... :(
jag tog mina tre soppor men jag var tungen att även äta keso 200g och ett par körsbärstomater....jag var illamående, yr och hade ingen ork....
tyvärr var jag van vid att äta typ 3500 kcal/dag så detta blev en chock för kroppen...hoppas det går bättre imorgon...
god natt
hej
jag var tvungen att väga min idag....jag vet att det inte är så smart men jag kan inte hålla mig borta från vågen....
jag hade gått ner 100 g sen igår....motiverande va???????? :)
inte tänker jag ge upp för det...blir ännu mer motiverad....det ska f** gå!!
Den stora anledningen till att det bara blev 100g är nog att jag fick min mens igår och känner mig helt svullen idag....mycket vätska jag samlat på mig förhoppningsvis....
det är så kul att gå in här och läsa era inlägg...man blir så motiverad fast det gick som det gick på vågen idag...
krammmm
Vad är "ketos"?
Ketoner bildas när kroppen förbränner fett. Ketonfas uppnås vid intag av max 450-500 kcal och max 50 g kolhydrater på en kroppsvikt om 73 kg. Den milda ketosen vid en viktreducering med Cambridgekuren är inte att jämföras med det sjukliga tillstånd som kan uppträda vid diabetes.
Vad händer vid "ketos"?
Studier har visat att kroppen tar hjälp av ketonerna i förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktminskning. Ketonerna ger dig dessutom ökad känsla av pigghet och dämpar hungerkänslorna. Detta upplever du efter ca tre dygn.
hej hej....
själv lär jag aldrig komma in i ketosen men redan igår (andra dagen) kunde jag sitta brevid min man som käkade mcdonalds utan några problem....och idag mår jag sååååå bra men inte för att jag är i ketosen, inte enl stickorna....
varje gång jag kör igång med min bantning är första dagen svår sen har jag inga problem alls......
men jag brukar inte vara duktig på att hålla mig motiverad men nu känns det bättre när man kan gå in här och läsa era inlägg....väldigt motiverande....
kämpa på
kram
hej
vegeterian:
jag bara skojade ag kommer väl snart i ketosen förhoppningsvis...
som ni vet så väger jag mig varje dag ....första dagen gick jag ner 100 g men idag var det 1 kg!!!!!! vet att det är mycket vätska men ändå.....på fredag är det vägning för mig...blir nöjd om jag gått ner 2-3 kg....
sakta men säkert
soliga hälsningar
hej fes
hur känns det att ha börjat på kuren....
det måste vara jättespänande för dig som du har gått och äntat...
själv är jag inne på fjärde dagen och det går bra änn så länge.......
lycka till
drömbrud: det kommer att gå jättebra....
lycka till....
själv ska jag ta min första soppa nu...har städat och plockat bort julpyntet...
hälsningar
hej fes
förstår att du ill väga dig varje dag för det gör jag....precis som du säger så är det väldigt inspirerande och se minus varje dag....
kram
hej alla
det går bra än så länge vad gäller ck men idag är jag deppig...inte en aning varför men det är påväg bort som tur är...
pallar inte gå ut och gå idag ingen lust....så idag blir det orbitek....gud vad kul...hatar den maskinen...
ha det sååååå bra
vegeterian: första dagen jag körde igång min kur så fick jag mens...kul va????
jag var iallafall helt slut....vet inte om det berodde på mensen eller att det var första dagen på kuren...jag var tvungen att käka keso iallafalll....mådde illa och var helt yr....
kämpa på
goldy:
om detta är någon tröst så är du inte ensam om att ha ätit godis ikväll...eller det var inte godis jag fick i mig men ett par kex.....var bara tvungen....
lycka till
hjäääällllppppp!!!!!!
Har gått jättebra tills idag...har ätit vanlig mat!!!!!men från och med imorgon blir det nya tag....vägning på fredag och jag väntar mig inte mycket blir nöjd med 2 kg om ens det....
god natt
hej drömbrud....
mitt första mål är ner till 85 kg så 8 kg kvar tills dess, därefter har jag ett till mål och det är ner till 80 kg....
börjar redan trötna men vi får väl se....
jag är lite som "vegeterian" äter lite ibland....hon kan inte hålla sig borta från mackorna och jag från kexen... :)
ah jag menar fes så klart.....
hoppas vegeterian inte tog illa upp....
blir lite förvirrad av alla namn...
hej
själv har jag gått ner 2,1kg samt ätit igår middag.....och fuskat rätt mycket (tyvärr)fast det är ju ändå bra...
fom. idag kör jag kombinerad kur...jag pallar nog inte bara ren kur.....
lycka till alla andra....
hej...
vad duktiga ni är......själv har jag haft ett uppehåll sedan fredags och ska köra på imorgon igen....
kämpa på....
har inte kunnat läsa om fes de senaste dagarna....har jag missat något eller har hon inte lagt in några inlägg