• Jallle

Cambridge Kuren

Hepp! Nu kommer jag som en nykomling här. Jag vägde 84 någonting idag vid tio tiden, men då hade jag ju kläder och allt på mig. Började med helkur i måndags. Och jag är hungrig som få! Men nu ska jag bli smal! Är ca 169 cm lång. Har 113 cm i midjemått. Ush och fy. Men jag är envis! Nu ska det gå! UTAN ätstöringar den här gången. Även om det är lockande att röra på mig mycket och inte äta alls, men jag gick upp allt jag hade gått ner till slut. Känner mig så extremt sugen på att äta! Argh! Jag behöver peppning här!

• Jallle

Tack Vegetarian
    Ja, det känns bättre idag. Är lite hungrig, men faktiskt inte sugen på mat eller nåt godis alls! :-O Känns HELT otroligt! :-O Men hungrig är jag. Väntar på att klockan ska bli runt tolv så jag kan sätta i mig nästa påse. Vanilj och jordgubb var då inget för mig (köpte tio påsar förra måndagen, men fick avbryta vid onsdag till lunchen). Men kakaomint duger, och kakao och capuccino tycker jag allt är godast Ska väl ta och gå en långpromenad efter lunch, men jag har inte sovit klokt så igår när jag gick en långpromenad höll jag på att svimma :-O Lär nog bero på "maten" (kanske man borde säga drycken?) och sömnbristen. Ingen höjdarkombination. Men när jag gått ner allt jag vill ha så ska jag klippa mig och köpa en helt ny garderob! Det är inte så illa Sen när jag har fått hem min nya pålle (var tvungen att ta bort min förra i november pga VÄLDIGT sällsynt sjukdom ) så ska vi ut och ränna i skogen, så då får jag lite omväxling på motionerandet. Börjar bli lite trist att gå längs vattnet. Drömvikten är väl 50 kg, men det lär väl ta ett bra tag att gå ner så mycket. Ni som har gått ner runt trettio kilo på hel kur, hur lång tid tog det och hur mycket motionerade ni, om ni motionerade? Vill vara någorlunda slank till första maj iaf. Oj vad jag längtar tills jag kan få sätta i mig en toast! Det är det jag längtar efter. Men när jag väl är nöjd med min vikt och ska börja äta så har jag gjort en liten plan, nyttig mat förutom på helgerna. Minst 30 minuters promenad i rask takt (det lär väl bli mer, men vissa dagar har man ju mycket att göra) eller 60 minuters ridning per dag. Lördagsgodis är bra regel för vuxna och barn, så sånt gott blir det bara på lördagar. Mycket sallad och fullkorn (till bröd lär jag nog ändå köra Pågens "Äntligen"). När jag slutar med hel kur kommer jag bara äta lunch och två påsar per dag till en början, då ska jag äta lite nyttigt + ett äpple. Jag tycker inte det låter så tokigt, dessutom är jag vegetarian, så fet fisk eller kött äter jag ändå inte, utan endast quorn och soja! Åh vad jag längtar efter att få äta! Dom andra i huset åt ju pizza igår! Mozzarella pizza! Huh! Sen satt en kompis och smaska i sig en hel påse jordnötsringar, en hel påse ostbågar, ett vaniljhjärta och cola. Då trodde jag att jag skulle börja grina. Men jag ska INTE äta! Är det värt det? NEJ! Jag drömde om att jag skulle värma en mozzarellapizza till en kompis i natt, så åt jag bara körsbärstomaterna utan att tänka, och sen blev jag ledsen när jag kom på att jag hade ätit dom. Ni anar inte hur glad jag var när jag vaknade och kom på att det bara var en dröm!

• Jallle

Och mamma fyller år på söndag och ville gå på afternoon tea (man får dricka så mycket the/kaffe/varm choklad och äta en massa goda kakor och tårtor som helst! Det är som buffé alltså) då. Och jag är svag för tårtor och kakor. Men hon får gå med nån annan För nu känner jag mig så motiverad!

• Jallle

Mastermind - Haha dom är hemska!

Jag är så så så SÅÅÅ hungrig. Sourcream and onion chips GE MIG SOURCREAM AND ONION! Och pizza. Och Max veggieburgare. Herregud. Ge mig mat! Onyttig mat!

• Jallle

Vegetarian - Jo precis. Det är ju inte direkt billigt med cambridge, och så hemskt gott tycker jag inte att det är. Så jag tänker då f*n inte proppa i mig! Jag ska hålla vikten sen! Men ibland måste man ju få unna sig Men det blir på lördagar Och så mycket nyttig mat och motion! Nu ska jag nog ner och göra mig middagen Och sen så sitter jag och tittar på recept på nätet, finns mycket nyttigt som verkar vara väldigt gott!

• Jallle

Haha, jag sitter också och "äter med ögonen" (Vilket himla bra uttryck! ), just nu känner jag mig mest sugen på nyttig mat Några kompisar åt en jättegod (den SÅG och LUKTADE jättegod ut) gryta i tisdags, den ska jag göra sen! Den kan inte vara SÅ fet. Sån där pasta, tagiatale (typ band? Kommer inte ihåg vad dom heter. Hihi)är jag hemskt sugen på! Och fanta! :-O Vet inte när jag blir klar, men om några månader hoppas jag. Och så ska jag undvika socker, chips och kakor till sommaren. Pizza och Hamburgare vill min mage inte ha (eller vill och vill, om det inte syns på varken vågen eller kroppen så är det klart den vill ha det ). Fast jag hade dock tänkt att bjuda familjen på en tårta när jag är klart, för mitt humör är inte det bästa just nu kan jag säga. Så när jag är färdig med kuren ska jag städa köket och diska, laga en god (men NYTTIG) middag och så ska jag gå till ett konditori och beställa tårta som får bli efterätt. Det tycker jag familjen förtjänar, jag skriker och blir asförbannad för det minsta. :-O Och jag lär knappast våga att gå och lägga mig, vad ska jag drömma om i natt? Jag och min bästis veggieburgaren på nya äventyr?
    Tänkte faktiskt ta och träffa min gamla dietist (som hjälpte mig med anorexian) så hon kan hjälpa mig att hålla vikten. När jag är nöjd så vill jag ju behålla vikten. Och så ska jag ju klippa mig som belöning när jag är någorlunda nöjd, plus en garderob! Sen ska jag nog köpa en dvd box Man sparar ju lite, inget godis eller sånt, inte nån läsk, ingen fika. Bara 21 spänn per mål + vatten. Ush vad jag skriver mycket, men det är skönt att kunna prata med folk om hur det känns Ingen tycker jag ska banta så mycket, dom tror jag väger runt 73! :-O Om det bara vore så väl.

• Jallle

Buslinna - Åh gud vad jag avundas dig. En hamburgare! Det är garanterat va min kropp kommer skrika efer. Ja DEN veckan lär det bli ett helvete för mig då, jag brukar bli extremt sockersugen när jag har mens. Ska till danmark i sommar, och då lär det bli en tripp till tyskaland för att handla över dan, och där har dom billigt godis. Men ska jag kunna köpa något då (jag HOPPAS att jag är klart med kuren då) så ska jag undvika sånt tiden innan. Annars känner jag mig också mest sugen på nyttig mat. Jag måste ha feber eller något!
    Men jag har precis "ätit" frukost så jag är inte särskilt sugen på nåt alls nu Fasen vad skönt det känns Hur går det för er andra?

• Jallle

Buslinna - Haha, det har du rätt i

Babycakes - Grattis! Skulle själv inte ha någonting emot om min våg visade ett kg för mycket
    Jag går en långpromenad en gång om dagen i rask takt. Går när jag ska någonstans, åker inte bil eller cykel. Sen när pållen kommer (om ca två veckor) så blir det väl långpromenad + ridning. Och ridning är jobbigt

Vägde mig för en stund sen, 80.2 kg utan kläder Det är väl mest vatten, men ändå! Snart är första veckan över, och jag är snart under 80 kg! Måste dessutom rätta mig själv i ett tidigare inlägg, det var 86,8 med kläder. Och 86,2 utan kläder Det står det i min dagbok iaf Åh vad motiverad jag känner mig

• Jallle

Btw, om man går på hel kur på... Låt oss säga två månader, tar tarmara stryk då? Det blir ju knappast särskilt mycket att arbeta med för dom.

• Jallle

Buslinna - Ja, men man vet ju inte hur det går sen Okej, det ska jag ta och testa
    Det är en islandshäst importerad från island

Nu sitter jag och matporrar igen. Har hittat nån godisfabrik (typ gränna nånting) som man kan beställa från. Och ni ska veta hur svag jag är för sura remmar. Såg någon tjejs blogg, hon hade en bild på en godispåse på 1 kg som låg och vänta i skafferiet son skulle äta när hon var färdig med bantningen. I want!
    Men snart ska jag göra min lunch och sen ut och gå.

Svar på tråden Cambridge Kuren