• Babycakes

Cambridge Kuren

Hej alla duktiga människor!

Jag kommer att börja med ren kur imorgon.
    Jag har läst era inlägg och känner mig väldigt inspirerad av er..

I första hand har jag satt ett mål på tre veckor. Ren kur alltså-

Längd: 171
    Start: 85.5 kg
    Nuvarande vikt: 85.5
    Målvikt: 65
    Drömvikt: 60

Jag har redan gått ner 8 kg med GI/Atkins men vill nu prova på cambridge. Sommaren närmar sig och jag tänker inte stå i vassen i sommar.

Hoppas på peppning och goda råd.

Ett råd för alla som fått dålig andedräkt. Det finns en typ av halstabletter som heter Tazink på apoteket. Min konsulent säger att man får äta dem även när man går på ren kur.

• Babycakes

Idag har jag då börjat.. Känns väldigt bra och jag är supermotiverad.
    Mätte midjemåttet också för att få en mer exakt bild. Det var 85 cm, hoppas på betydligt mindre snart.

Jag har tidigare ätit naturdiet, och då gick det ganska bra. Skillnaden är att man ska äta fem soppor om dagen, så man behövde aldrig riktigt bli hungrig.
    Veckodagarna flöt på riktigt bra, det är värre på helgerna. Antar att det blir så nu också.. Har ni några tips på hur man klarar helgerna bättre?

• Babycakes

Hej

Ja, då har jag gått en dag på kuren. Det har gått bra, har inte varit alltför hungrig. Men gud vad jag har sprungit på toaletten. Funkar inte så bra i mitt jobb, då jag sitter i samtal med människor hela dagarna. Men så får det bli.
    Var hos konulenten igår och upptäckte till min stora glädje att min våg väger ett kg för mycket. Billig digitalvåg(-:

Nej, nu är det bara att köra på som attan.

Hur mycket orkar ni träna? Jag simmar och går promenader men jag kanske ska dra ner lite på simningen. Ska i alla fall gå ut och gå på lunchen.

Ha det gott!!

• Babycakes

Hej allihop.

Idag är det den fjärde dagen och det har gått förvånansvärt bra. Igår var jag på middag. Trodde det skulle bli jättejobbigt men det var inte så farligt. Känner mig så himla motiverad. Idag var jag ute i en och en halv timme, efter frukosten. Nu ska jag börja sortera i garderoben.
    Grattis till alla era framgångar! Vilka babes vi blir till sommaren!!(-:

• Babycakes

Idag är jag inne på min femte dag, och det går bra. Har varit på en långpromenad på lunchen, frös som en galning efter det.

Idag har jag varit fruktansvärt sugen på bröd, och det är inte en av mina laster annars. Jag satt och luktde på sambons macka, han tittade på mig som om jag var galen. Jag är så sugen på bröd, vilket bröd som helst. Men det skulle inte falla mig in att äta nåt!!

Den 25 maj ska jag till Ullared, har aldrig varit där. Vi bokade hotell idag så jag har nåt att se fram emot(-: Hoppas att jag väger runt 70 kg då, helst mindre. Jag har inte vägt mig men det är väl 13 kg eller nåt. Ska köra i tre veckor nu, sen kombinerat en vecka och sen ren kur igen. Måste ha lite variation, så man inte tröttnar.

Nej, nu ska jag gå och sniffa lite bröd.

Kram på er alla!!

• Babycakes

Det känns som om alla går ner så himla snabbt, jag tror inte att jag gått ner så mycket. Jag ska väga mig på lördag, hoppas på tre kg. Är det under 2 kg kommer jag bli besviken!!! Jag ska visserligen få mens vilken sekund dom helst, men ändå.
    Idag har det visserligen gått en vecka men jag har alltid vägt mig på lördagar, så jag fortsätter med det.

Vegeterian; shit vad bra det har gått för dig!! Du är en riktig inspiration!

Igår satt min sambo och min syster och svullade i god mat och tortilla chips, och det sjuka var att jag inte ens blev frestad. Vädret för tillfället hjälper oerhört mycket när det gäller motivationen måste jag säga. Sol= Vill vara smal

På lunchen ska jag gå ut och njuta av solen.

Kram på er alla!

• Babycakes

Hej alla...

Idag ska jag åka och köpa fler shaker hos min konsulent och tänkte passa på att väga mig. Självklart så blir det inte riktigt samma sak, eftersom man annars väger sig näck och på morgonen. Men det ska ändå bli kul att se eftersom jag vägde mig där förra veckan. Nu blir det banan också, det var slut förra veckan.

Idag har jag påbörjat min andra vecka och alla som undrar(eller redan vet), det blir faktiskt lättare för varje dag som går.

Tjuvmätte midjan igår i alla fall, och nu är jag nere på 80 cm. Magen är dock inte mitt problemområde, utan låren, höfterna och rumpan!! Men det är på väg ner...

Vegetarian; Du är så sjukt duktig och du förtjänade verkligen att unna dig nåt. Hoppas du njöt av varje liten tugga. Längtar tills den dag jag närmar mig 70 strecket. Några veckor kvar om man säger så.

Nej, nu måste jag sticka. Ha det gott..
    Kramar

• Babycakes

Vegetarian: Två dagars "ätande" efter 2,5 mån på ren kur är en himla stor bedrift.

Jag kan redan nu säga att jag kommer att äta 31 mars o 1 maj, då jag ska bort. Tänker dock försöka tänka så mycket det bara går på vad jag äter. Sen ska jag äta på påskafton, också tänka mycket på vad jag stoppar i mig. Efter det kör jag på ren kur till den 25 maj.

igår var jag hos konsulenten och vägde mig och köpte fler shakers. Hade gått ner 3,7 kg!!!!! Känner mig sjukt glad över det, även om mycket av det är vatten. Så nästan 4 kg på en vecka och mycket motiverad att fortsätta. Målet är under 80 kg till den 31 mars, men det tror jag att jag klarar.

Sen hoppas jag på 65-70 till den 25 maj, ska rikta in mig på 65 kg ialla fall.

I morgon har jag min officiella vägningsdag, så jag kan uppdatera min profil då.

Ha det gott i solen och kämpa på!!

Svar på tråden Cambridge Kuren