• tezzibezzi

Cambridge Kuren

Hej Tjejer!

Va duktiga ni är som kämpar på!!
    Jag har också börjat me CK men bara till viss del och hoppas på att detta skall funka. Jag äter vanlig frukost (fil o musli och en banan) men byter sedan ut resterande mål under dagen till CK. Tror ni att att en sån grej skulle leda till något tappat kilo? Jag är desperat!! :) Men jag vet att jag inte klarar av ren kur helt o hållet. Har provat en gång tidigare.
    // Tess

• tezzibezzi

Tjejer!
    Tränar ni medans ni kör CK? Hur mycket isåfall?

Kramsi

• tezzibezzi

Lasalle..
    Okej, tack för svar! Ja för än så länge är jag himla pigg. Men samtidigt väldigt darrig när jag väl tränat så man undrar ju hur hårt man måste ta ut sig.
    Skulle man få resultat även om man var hyfsat inaktiv tror ni?

Tjo!

• tezzibezzi

Buslinna och Noomi!!

Aha, jo nu när jag läste lite i mina CK papper så såg jag något om det. Där rekomenderas lite motion men inte för hård träning. Känns bra :) Fast å andra sidan..ibland vill man ju bara iväg ut o gå sjumilapromenad när hungern sätter in :D
    Hur många kilo har ni gått ner som hänger här på tråden?

• tezzibezzi

Buslinna!

Svårt det där, när man inte vill att alla andra skall lägga sig i. Kan du inte bara köra nån vit då? Att du inte mått så bra o helst tar dig lite soppa för magen? :D hehe ja det är svårt. Men jag tycker att du ska tänka på dig själv och inte på släkten. jag är likadan fast med mitt jobb. Tänker alltid på dem i första hand, va ska de liksom tycka och säga m.m. Och många gånger har man hängt med ut o käka lunch även fast jag inte ens varit hungrig eller velat det själv. Sen är det ingen mindre än bara mig själv det drabbar. Nä tänk på dig själv och hur skönt det kommer bli på din semester i maj och att INGEN får förstöra det för dig. Det är så jag har börjat tänka nu iallafall.

8, 5 kilo är ju jättebra! Hur lång tid har det tagit om jag får fråga? Är så nyfniken ;)

• tezzibezzi

Buslinna !!

Hjälp! Både läkare och dietist! He he detär precis dem man vill undvika. Då blir det det vanliga snacket om at man måste lära sig äta rätt. Det kommer vi göra också..men just nu..just nu kör jag på enkelheten och att inte behöva tänka så mycket på recept och vad man stoppar i sig m.m.
    Jag kör ju inte helt o hållet ren kur, men nästan. Jag kommer att börja på viktväktarna när jag är bättre i min fot. Hoppar på kryckor efter operation. Blir väl om 4-5 veckor jag börjar där. Hoppas på att gå ner lite kilo innan dess. Det jobbiga är att jag inte har någon våg hemma :)
    Men får väl bli måttbandet antar jag.

• tezzibezzi

Vegetarian!!

Å jag vet inte va jag ska säga om din sambo. Men jag blir arg när jag hör det!! Hoppas verkligen du ställer krav. Hoppas inte at han gör så bara för att han ville att du skulle stanna hemma. Jag är lite synisk vad gäller sånt där eftersom jag tidigare haft två förhållanden med grymt svartsjuka pojkvänner.

Hur går det för er idag tjejer? Jag är såå sugen på att väga mig men jag har ju ingen våg!! Grrr :D

• tezzibezzi

discodivan !!

Kom igen nu, jag hejjar på dig! Stå nu ut ett par dagar. Det är kanske bara 2-3 dagar av hela ditt nya liv. Tänk så. Tänk även på hur jobbigt det känns nu, när du nästa gång vill fuska lite. Jag vet hur det känns :S

Har du fint väder där du bor?

• tezzibezzi

Jag bor i Malmö..vi har underbart väder! Har dock inte varit ute ännu men det springer barn här nedanför på skolan i bara tunn tröja :D
    Åå kattungar! Jag älskar katter och hyar önskat mig en nu i flera år :) Vad är det för ras?

• tezzibezzi

discodivan!

Oooh ja, jag hade gärna tagit emot en liten tigerlilja :D Det är värre me sambon som säger att han inte gillar katter. jag förstår mig inte på honom ;P

Nu ska jag käka underbar lunch: choklad mint shake :)

• tezzibezzi

Jag känner INTE igen mig själv... har absolut ingen aptit över huvudtaget. Blir nästan lite rädd samtidigt som det är jäkligt skönt :D
    Fattar inte va det e med mig.
    Hur har det gått för dig discodiva ikväll?

Krams

• tezzibezzi

åå jag har en sambo som nstan håller på att få mig att tro att detta med CK aldrig kommer funka. Han tjatar om att kroppen försätter sig i svältläge och inte bränner nåt fett m.m. m.m.Jag vet ju också detta men jag hoppas verkligen jag går ner!!

• tezzibezzi

Nä, var nyss lite lessen och besviken på sambon. Men nu jäklar är jag riktigt nöjd med att han inte tror det kommer funka. Jag har plockat fram mitt jäklar anamma och ska fasen visa honom att det visst går. Kan han sitta där med en gapande mun en dag :D

• tezzibezzi

vegetarian o discodivan o noomi!!

Hahahaha jag tror det e samma sak me min sambo. Han snackar hela tiden om att jag måste äta. Men jag förstår inte mig på honom för jag veeeet att han vill at jag ska gå ner mina kilo igen (som många andra harjag blivit sambotjock ;) ) som jag inte hade när vi träffades. Idag tyckte han att jag skulle läsa Metro där det stod om att man ska äta 5 mål om dan minsann.
    Och jag ska absolut äta 5 mål omdan sen när jag börjar på viktväktarna för att gå ner de sista kilona och sen lära mig äta rätt för att hålla vikten.
    Just att gå ner i vikt är mitt största problem faktiskt eftersom jag vill göra det enkelt för mig och inte orkar med en massa krångliuga recept eller så. Dessutom är jag handikappad på kryckor just nu vilket gör att jag inte kan iväg o handa själv och då blev CK ett bra alternativ nä vi ändå bara har mat som sambon gillar hemma :)
    Haha..man ska INTE reta upp en kvinna som fastar hahahah såå sant :D

• tezzibezzi

Åå jag har ju nästan kört rent...men inte helt.. och arit hungrig en hel del. Aldrig sugen på nån mat..men magen har hållt en jäkla hallå.
    Jag har ju tillåtit mig att äta nån fil eller nåt till frukost just för att känna att man kan få äta nåt annat än bara CK.

Men va tror ni? Är det kanske ännu lättare ändå att bara köra rent?

Igår höll jag ju på att bli knäpp när jag skulle sova eftersom jag var såå fruktanmsvärt hungrig.

• tezzibezzi

Lotta på Bråkmakargatan!!
    Nä jag har tyvärr för liten erfarenhet av detta för att uttala mig. Har dessutom ingen våg så jag har ingen aning om jag ens går ner nåt alls :D Fast jag skulle bli jäääkligt besviken om jag inte gör de.
    Vilken jobbig sits. men jag tror absolut att det bara är en liten platå o att kroppen skall ställa om sig liksom.

Svar på tråden Cambridge Kuren