• vegetarian

Cambridge Kuren

A ja, -2,7 kg är ju inget man tackar nej till så jag är nöjd ändå.
    Mest nöjd är jag att jag har kommit igång med detta nu. Jag har varit objekt som de skulle kunna vara intresserad av att göra tv av i "Du är vad du äter".

Skulle inte ha något emot att få hem Anna Skipper under ett halvår

• vegetarian

Mastermind: då försvinner ju hela poängen med att ha en samlad lista

jag ser inte dig på listan - vill du vara med?

• vegetarian

Mastermind:men om alla ska uppdatera blir det ju lika många listor som antalet som finns med på listan . Sen väger jag mig på onsdagar, vet inte vilken dag de andra väger sig, men det känns lite fånigt att uppdatera när det nästan gått en vecka.....

Meningen med listan var ju att motivera och peppa! Om du inte ens själv vill vara med så tycker jag att du snällt får "scolla på"

Tänk: ju mer rörelser desto mer kalorier bränns...

• vegetarian

Nu har sambon varit o inhandlat en våg till mig

behöver se de små förändringarna för motiveringen

....å jag som bara skulle väga mig hos konsulenten o hos mina föräldrar....

Mastermind: vad jag förstår är du varm i kläderna gällande ck? Känner du (eller någon annan i tråden) till ngt om MÄNGDEN ketoner i urinen då man är i s.k. ketos?
    Jag menar är man i ketos även om det bara ger ett lågt utslag på stickan. Är lite undrande eftersom alla andra jag hör säger att de fick typ superlila, så starkt det gick då de gick in i ketos dag 3-4. Jag får fortfarande bara svagt lila och har avverkat 9 dagar (utan fusk!)

Ska ta o läsa länken när jag får lungt och tid

• vegetarian

men Drömbrud !!!
    Ojj, vad jag blev suktad *dreglar efter MAT*

• vegetarian

mastermind:jag pratade med konsulenten ikväll och hon trodde att det tog längre tid för mig att komma igång och att jag snart hade mer lila. Jag har som sagt förljt detta SLAVISKT, inget annat, bara ck + kranvatten .
    Mina stickor heter Keto-Diastix och på en femgradig skala har jag som högst mellan andra och tredje lila nyansen (1,5-4 mmol/L).

men jag tror att jag behöver dricka ännu mer, har haft lite illamående känslor då magen är tom...

• vegetarian

mastermind: tack för att du visade bilder o allt! Ser att din skala har tre av mina färger (färg 1,3,5, där 5 är max)har fått den som motsvarar 2+ på din som mest.
    Men eftersom det mäter koncentrationen av ketoner per liter så borde det ju ha betydelse för hur mycket man dricker/kissar. Eftersom jag har utslag ändå på min sticka så borde jag vara i ketos .

By the way. Jag vägde ju 90,1 hos konsulenten igår kväll. Så kom sambon hem med vågen och på den vägde jag 90,5
    Men nu i morse efter morgonkisseri + i underkläder vägde jag 88.2!!!!*jublar*

• vegetarian

Gokväll tjejer och roligt med ännu fler aktiva i tråden

Mastermind: Tack för att du skrev en dementi och nej, jag tog inte illa upp , Janna .

Idag har jag varit med två bekanta (inte jättenära vänner) och det gick bra utan att jag ens berättade. Jag sa att jag redan hade ätit min lunch (inget ljug!)då den ena tjejen som vi var hos bjöd på lunch. Hur gör ni andra, berättar ni för ALLA? Jag vet att jag skulle få SÅ mycket ögonen på mig och ständigt hackande om jag skulle nämna detta för vissa, så jag väljer bara att skita i att informera . Kommer dock när de undrat hur jag blivit smalare berätta och knäppa dem på nosen, ha,ha!

Idag har jag haft en underlig ork med allt, inte alls så trött som jag varit de senaste dygnen. kanske är det för att mensen är på sista dagen/närstan helt borta, eller så har jag inte varit i RIKTIG ketos innan trots allt...

Hur har det gått för er andra idag?

• vegetarian

Ett tips som fick mig att må bättre än vad jag gjort innan (jag har haft en lätt illamåendekänsla ):
    Jag tog bara halva påsen vid första målet och den andra halvan vid lunch. Spädde ändå med 3 dl som jag brukar. Sen har jag druckit mycket mer idag, framförallt på förmiddagen - tror att jag drack för lite innan. Måste nog ha 4 liter.

Godnatt alla tappra - i morgon har vi en dag till att kryssa som borta i almanackan !

• vegetarian

Vad kul fes! ha det så roligt på Disney on Ice..

Tack för tipset MiaMaria Jag dricker redan innan....

Grattis Goldy! Även om man fuskar kan man ju äta mindre än "vanligt" och således gå ner. Men det går nog inte att göra så hur länge som helst

Uppe idag och vågen visar 88,2 morgonvikt idag med. men jag är så glad att jag är under 90 så det gör inget att det inte skiljer sig från gårdagens vikt. Imorgon lär jag väl ha minskat istället!

Hoppas alla får en trevlig fredag!
    Nu är det helg och då ska vi vara extra starka, vi ska klara helgeb även om det bjuds gott eller smarrig mat! ha!

Svar på tråden Cambridge Kuren