• Buslinna

Cambridge Kuren

En fråga - jag har för mig att jag hört att personer över en viss längd ska äta fyra påsar per dag. Stämmer det?

Eftersom jag själv är av normallängd så har jag inte brytt mig om den biten, men min sambo är ju 185 lång och kanske kan få äta fyra påsar varje dag. :)

• Buslinna

Jag drämmer till med en fråga till på en gång. :) Det ska ju finnas fibertabletter - någon som kan namnet på några sådana som finns på Apoteket?

• Buslinna

Hej drömbrud! Och tack för peppningen - det är mycket välkommet! :)

Superkul att du lyckats hålla vikten. Hoppas att läkningen efter operationen går snabbt och bra! :)

• Buslinna

Tja, det finns ju studier som säger att man går ner mer i vikt om man äter lagom mycket fett, jämfört med för lite. Det är ju också en bärande tanke inom GI:andet. Kanske är det det som gjort det - jag har tillfört extra fett och proteiner. Vore ju om inte annat härligt om det var så. :D

• Buslinna

Än så länge går det strålande här! Fyra kilo på fem dagar och då var ju den första en rejäl fuskdag.

Imorgon ska jag dock jobba heldag, så jag får väl se hur det går. Hoppas inte behöva avbryta, men måste klara jobbet.

• Buslinna

Jag är supernöjd! :) Det är lite lustigt att det går SÅ bra nu - förra gången gick jag ner tre kilo under hela den första veckan. Mycket mysko, men jag är bara glad för det. :)

• Buslinna

Nu har jag klarat av första veckan av min andra sväng med pulver. -5,2 kilo är slutresultatet för den här veckan och det är jag självklart supernöjd med. :) Jag är nu bara sju hekto ifrån att komma ner på ett nytt tiotal. *längtar*

Jag är nu heller inte lika slö i huvudet som i början och klarade faktiskt av att jobba i riktigt högt tempo hela dagen i fredags - skönt att veta att det funkar.

Under tiden försöker jag ta itu med alla faktorer som ligger bakom att jag varit så här överviktig. Jobbigt, men måste göras.

Just nu ser jag inga orosmoln över att jag kommer att klara det här galant så länge som jag nu vill. :)

Kul att det går bra för alla nya! Och välkomna!

• Buslinna

Kan tilläggas att när jag började med Cambridge i januari så gick jag ner tre kilo på första veckan, så inte ens jag går alltid ner fem. :D

• Buslinna

Jag rekommenderar tungskrapa, tandtråd och ett ordentligt munvatten (Listerine eller SB12, exempelvis). :)

• Buslinna

Kul att det går bra för alla!

Jag har stannat upp rejält - har inte gått ner ett hekto sedan jag rapporterade min veckovikt i söndags. Det är mensens fel, men jag lär ju gå ner desto mer när svullnaden släpper om någon/några dagar. :)

Unnade mig i går kväll att äta en burgare som kroppen fullkomligt skrikit efter i flera pms-dagar. Det var mumsigt och det var inga problem att fortsätta pulvra i dag.

Hoppas på nedgång i morgon, men tror att det släpper först om några dagar. :)

Svar på tråden Cambridge Kuren