• vegetarian

Cambridge Kuren

Applåderar Drömbruds lätta övervikt!

Här har det gått segt med intag av vatten samt shakes idag .

Har varit på benen och åkt runt en massa mellan shoppingrundor och fikabesök (läs: the för mig - fika för de andra).

Har fortfarande dryga halvlitern kavr till 3 liter vatten och en shake kavar att skaka och slurpa i mig. Var tvungen att natta barn och reda ut konflikter mellan två kollegor när jag kom hem så jag har inte hunnit !

Men NU ska jag!

• vegetarian

Jag hoppas att jag håller ren kur ett tag till...
    Ska till konsulenten på onsdag igen - ev diskutera en kombinerad variant, men som jag känner nu så vill jag ta de här kg:a en gång för alla Nu när det flyter på liksom! Är nu inne på vecka 4 på ren kur och skulle vilja plåga mig själv i 8 veckor totalt om det går.....?

Antar att det är dax för dig Dröbrud snart att sätta tänderna i lite protein ?

Idag har jag farit runt som bara den och var lite trött på em så sambon fick ta kidsen ett tag när han kom hem nu ska vi till badhuset och husera - det blir roligar för varje besök dit, eftersom man smalnar av, hihi

MEN fasar lite för helgen den är SÅ jobbig med familjen som ÄTER!

Hoppas ni får en bra helg alla tappra!

• vegetarian

Men...Drömbrud!?
    Du är ju en pudding nu ju !

Klart du ska ut - OCH tänk på hur du såg ut för 10 kg sen... 10 kg är RIKTIGT mycket vid din vikt .

Håller med om att det är så otroligt bra viktras på tre veckor! Din kropp fattar verkligen vad den ska göra, nämligen slänga ut fettet . MIN kropp är liiite segare att haja jag tappade väl ca 7,5 kg på tre första veckorna.

och du,
    nu kör vi på ren kur - får peppa varandra!!

Ha det så kul ikväll, själv ska jag titta på Let´s Dance med familjen efter en eftermiddag/kväll i simhallen....

• vegetarian

Buslinna: å, vad jobbigt när man hamnar i en sån situation . men vad bra att det inte syntes på vågen ! kan inte ha gjort SÅ himla mycket?! Det är ju trots allt LITE i jmf med hur man åt INNAN kuren . Det tar inte heller tre dagar innan du hamnar tillbaka i ketosen (om du skulle ramlat ur den)det tar ju bara den tid som kroppen gör sig av med de kolhydrater som maten innehöll.Roligt - jag drömde i går natt att jag också blev bjuden på fika och var tvungen att äta för att jag inte viste VAD jag skulle säga....

• vegetarian

jag har ju barn som vaknar TIDIGT oavsett om det är helg eller vardag så vi har hunnit vara ute i pulkabacken i 1,5 h. Jag såg noga till att det var JAG som drog mesta delen på vägen dit samt drog upp minstingen i sin pula upp i backen (och pappan tog emot)så nu har jag fått dagens MOTIONSPASS !

Igårkväll var det jättejobbigt efter simhallen att inte få äta med familjen undra hur det blir ikväll...

jag märker att om jag lagar maten så går det ju bättre, så jag antar att jag ska laga middag då?

är det någon mer än jag som är mer trött än vanligt, ja då menar jag att man behöver mer sömn. Så har det blivit för mig nu under sista veckan. De senaste två dagarna har jag tagit en tupplur då minstingen sovit middag lägger mig även tidigare på kvällen.
    Tröttheten gör väl att man blir mer hungrig på kvällen kan jag tänka?

Oj, vad långt!
    Sorry!:-0

• vegetarian

Drömbrud: vad bra att du har tagit ett beslut som du verkar vara på det klara med du har ju ändå inte så mycket kvar nu heller så det låter som en smart idé. jag vet inte hur jag ska göra, men det kommer väl en dag inom en snar framtid då även jag kommer hoppa ren kur och senare gå över till GI. Har spanat in MASSA recept... Funderar på att köpa en bok med GI-recept Har du någon som du kan tipsa om?

Buslinna: Jo tack jag har ju min sambo som kan ta kidsen, men vi kör operation "sluta med nattamning" så han har ibland ganska tuffa nätter (det GÅR inte att jag tar minstingen eftersom tuttisarna sitter PÅ mig )så jag har den senaste tiden låtit honom sova ut lite på helgmornarna - istället går jag och lägger mig tidigare på kvällen.

MimmiMus, xWp och Suss1:Kul att ni är med i tråden

• vegetarian

ha igår var det ju måndag och jag hade vägningsdag -1,5kg under vecka 4

Signatur: Vegetarian
    Start datum: 070102
    Längd:174cm
    Start vikt: 92,8 kg
    Aktuell vikt: 84,0 kg
    BMI:27,7
    Mål: 70kg

• vegetarian

Kul att höra ifrån dig tina4!

jag tycker inte heller att jag gått ner så fort som andra men känner som du att nu är det fett som försvinner .
    Under mina tre första veckor tappade jag 7,3 kg, vilket inte heller anses "mycket2 på rena kuren.
    Jag ser också att jag går ner mer en dag (0,5-0,7 kg) för att sedan ligga på den vikten ca 3 dagar - jag är en platåare !

är nu inne på vecka 5, andra dagen i dag och det är fortfarande ren kur. jag tycker att det bara blir lättare för varje vecka som går, men HELGERNA är supertrista rent socialt. Kan ifs bero på att jag hade ngn form av "matmissbruk" innan som givk i topp iom att det blev helg (helg=man SKA äta MASSVIS med gottgott och massa mat och de kalorierna räknas inte, typ...).

• vegetarian

Bläh!

har varit o handlat hos konsulenten och vägde mig igen och nu har jag gått upp ca 1 kg sen i måndags pga mensen...
    Fast nästa vecka blir ju desto roligare

• vegetarian

öhhh...?
    Har haft lite huvudvärk de senaste 3 dagarna, såeciellt då på em/kvällen då det kommit krypande Har kanske inte BÄLGAT i mig vatten men 3L har jag allt fått i mig. Beror det månne på att jag fick mens igår och att det är extra kämpigt?

Känner mig trött...

Svar på tråden Cambridge Kuren