• Grisaknorr

Bröllop/brudpar i vitt efterlyses :-)

Någon som vill dela med sig av sina bilder ??

Tycker att det är helt underbart vacker när båda är klädda i vitt....

• Svar på tråden Bröllop/brudpar i vitt efterlyses :-)
  • Sister of the Night

Hej där!

Lånar ett hörn av din tråd...
    Har inte bilderna du söker, men undrar om du vet ifall det stämmer att mannen "ska" bära svarta byxor även om båda bär vitt? (Hörde det någonstans, är lite nyfiken på om det stämmer. Jag vet att man gör som man vill, men kul att veta vad som gäller "från början"...)

• Grisaknorr

Enligt tradition menar du ?? Eller vadå ska ?? Gör mig inte nervös nu *haha* Är det om man ska va i kyrka ??

• Sister of the Night

Njaaa, jag vet ju inte riktigt själv :D

Det där "ska" är lite upp till var och en tycker jag, vad man gillar bäst.
    Men "enligt etiketten" om jag säger så då :)

(Om det är skillnad på kyrkligt borgerligt i den frågan har jag ingen aning om!)

• Grisaknorr

Okej, blev lite rädd där. Tänkte att dom kanske inte vill ha vitklädda brudpar i kyrkan... å min sambo är pingstvänn :/ Hade kanske blivit en krock där !!

Men då lugnar jag mig tills fakta infinner sig *s*

• Sister of the Night

Ops, inte meningen att skrämmas!

Men jag är väldigt nyfiken på hur det ligger till! :)

• Sister of the Night

*Nyfikna puffar för denna tråden* :)

• Grisaknorr

Fattigt med vita brudpar

• viktualia

Det finns inget SKA!!!!

Kära vänner!! Gaska upp er och inse att bröllopet är ER tillställning.

Och Sis - näpp, killen SKA inte ha svarta brallor om han har vitt upptill. Det finns inte nån regel om detta. (Dessutom lär man ju se ut som en schackpjäs/servitör med svart/vitt...

Näee helvitt på både bruden och brudgummen tycker jag låter jättefint. Har tyvärr inte några bilder på lager och inte såg vi ut så själva heller....

• Sister of the Night

Tjoho Grisaknorr, äntligen lite feedback ;)

Jaha, det fanns ingen regel alltså! Jo, jag har också tänkt att det faktiskt kan se lite märkligt ut med denna kombination. I värsta fall, alltså. Då jag inte sett det "live" är det emellertid lite svårt att föreställa sig! :)

Ska ta en titt på Svartbrud också *nyfiken!*

• Grisaknorr

Haha, ja änltigen !!!

Jag har full koll på svartbrud Jag är medlem där oxå !! Kolla in Jenny och Robban där. SÅ SNYGGA !!!!

• Sister of the Night

Ja, de var fina.

• Grisaknorr

Ger denna tråden ett sista upplivnings försök *s*

Vita brudpar någonstans ??????????

• Grisaknorr

Nähä Sister of the Night, verkar som vi får bli utan

• Sister of the Night

Jaaa, det här var ingen lysande uppbackning direkt :(

Åh vad synd, var ÄR alla vitklädda brudpar egentligen?
    För de MÅSTE ju finnas. Ho-hoooooo...

•  Miss Cee

Jag har heller aldrig sett till en sådan regel och vågar starkt påstå att den inte finns. Inte i någon av de typ 7 etikettböcker jag läst.. ;)

Det finns _Inte_ någon regel inom kyrkan över vad någon ska ha på sig på ett kyrkbröllop, utan att det inte ska vara en klädsel som är för "naken" eller skymfa kyrkorummet. Färg på byxor skymfar inte någon.

Det finns regler för hur en frackklädsel ska se ut, och hur en smokung och jaquette klädsel ska se ut. Anväder man en specifik klädsel så blir det konstigt om man bara använder sig av halva tex.

En helvit kostym kan ni ha, det är inga problem. Det andra alternativet (det jag misstänker att ni funderar på) är en frockcoat som är vit, med vita byxor till?? Det stämmer att man vanligtvis brukar sätta svarta byxor till en frockcoat, men det är ingen klädsel som används som klädkod, just därför att den inte är så vanlig eller "Fast" i vad den innehåller. Därför kan jag inte se några som helst problem med att kombinera en frockcoat med byxor i samma färg. Däremot tror jag att det kan bli svårt att hitta några som passar, men det är ju en annan femma :)

Svar på tråden Bröllop/brudpar i vitt efterlyses :-)