•  Miss Cee

Bröllop/brudpar i vitt efterlyses :-)

Jag har heller aldrig sett till en sådan regel och vågar starkt påstå att den inte finns. Inte i någon av de typ 7 etikettböcker jag läst.. ;)

Det finns _Inte_ någon regel inom kyrkan över vad någon ska ha på sig på ett kyrkbröllop, utan att det inte ska vara en klädsel som är för "naken" eller skymfa kyrkorummet. Färg på byxor skymfar inte någon.

Det finns regler för hur en frackklädsel ska se ut, och hur en smokung och jaquette klädsel ska se ut. Anväder man en specifik klädsel så blir det konstigt om man bara använder sig av halva tex.

En helvit kostym kan ni ha, det är inga problem. Det andra alternativet (det jag misstänker att ni funderar på) är en frockcoat som är vit, med vita byxor till?? Det stämmer att man vanligtvis brukar sätta svarta byxor till en frockcoat, men det är ingen klädsel som används som klädkod, just därför att den inte är så vanlig eller "Fast" i vad den innehåller. Därför kan jag inte se några som helst problem med att kombinera en frockcoat med byxor i samma färg. Däremot tror jag att det kan bli svårt att hitta några som passar, men det är ju en annan femma :)

Svar på tråden Bröllop/brudpar i vitt efterlyses :-)