Budget på bröllop??
Hur stor är er budget och hur mycket får ni för valutan??
Hur stor är er budget och hur mycket får ni för valutan??
Vi har lite löst skrivit ner uppskattade och faktiska kostnader för allt och har just nu en budget på 65 000. För det får vi:
KLÄDER TILL MIG
- Brudklänning (köpt)
- Två par skor
- Underkläder
KLÄDER TILL HONOM
- Hyrd frockcoat
- Hyrda skor
FEST
- Transport till festlokalen för oss
- Fri tillgång till en restaurang inklusive personal (med musikanläggning och projektor)
- Tvårätters inklusive dryck och fördrink
- Bröllopstårta
- I stort sett fri tillgång till hotellet som restaurangen hör till (med uppehållsrum för barnen och möjlighet att intaga fördrinken på terrassen på femte våningen)
- Restaurangen fixar blommor, vaser, dukning, fina stolsöverdrag och ljus
ÖVRIGT
- Bröllopsnatt
- Inbjudningskort
- Festprogram
- Vigselprogram
- Tackkort
- Fotograf samt alla foton i digitalt högupplöst format
Brudbuketten får jag gratis. :D
Vi har en budget på 45 000
De pengarna räcker till kläder & skor åt mig, min blivande, 2 näbbar, en tärna, buffé för 120 gäster, vin & öl till maten, fri bar senare på kvällen, dj, festlokal, 4 serveringspersonal, barnflicka/lekledare/, blommor, bukett, bordsdekorationer, bröllopstårta, kaffe, inbjudningskort, förlovningseklarationer, svarskort, informationsblad, frimärken, vigselring samt uppputsning, frisör, fotograf..
Det mesta helt enkelt
Oj det var visst en massa jag glömde såg jag nu. :) Frisör, manikyr, vigselring, porto och kuvert till allt som ska skickas ut, infoblad med inbjudan, vigselannonser... Det enda som inte ingår i vår budget är som sagt brudbuketten eftersom jag får den gratis.
Lilla Li; hur många är ni?
Vi har en budget på ca 90 000
Kläder & kosmetik mig
Bröllopsklänning 4 000
Smink och hår 2 000
Övrigt 1 000
Kläder tärna och näbb 2 000
Blommor tärna och näbb 400
Brudbukett 800
Kläder brudgum
Kostym 2 000
Foto
Bröllopsfoto 4 000
Trycksaker
Inbjudan inkl porto 1 250
Bröllopsprogram kyrkan 100
Placeringskort 500
Menyhäfte 1 000
Tackkort inkl porto 750
Blommor utsmyckning 1 000
Vigselring 14 000
Transport från kyrka till fest ?
Bröllopstårta 2 500
Band musik 5 000
Middag 54 600
Bröllopsnatt 1 000
Vi bjuder 70 personer. Antagligen blir det kanske 55-60 som kommer och då sjunker kostnaden för mat och dryck såklart. Men 65 000 är max.
Solist sång 1000
Solist musik 1000
vigselförättare 1000
Fotograf 3000
Champagne 3500
Vigselprogram 0
Knappar 350
2 dagar borta 3000
Middag 85pers
mat 22525
ost 1700
varmkorv 2125
tårta 2975
vin 6250
läsk 675
ostvin 2450
avec 3150
DJ 3000
Blommor o dekorationer 1500
59200
nu lyckades jag posta inlägget utan att veta om det ... otekniskheten slår nya rekort.... Men ovanstående budget är ungefär det vi räknar på- till det kommer ring, klänning, skor, ny fluga till smokingen, frisör o makeup... ja det är väl det...
Lilla Li; ni måste fått ett riktigt bra pris på restaurangen - vi betalar 700 för snittar, två glas bubbel, förrätt med vitt vin vermrätt med rött och efterrätt med desertvin samt kaffe, avec och vickning (varmkorv).
malle_1: Japp vi fick ett bra pris. :) 345 kr/kuvert för fördrink, förrätt och varmrätt. Utöver det betalar vi för ett glas vin/läsk/öl/vatten till förrätten, två glas vin/läsk/öl/vatten till varmrätten, kaffe/läsk/vatten med eller utan avec. Bröllopstårtan köper vi från ett annat ställe. Jag räknade ut att det blir mellan 30-35 000 för alltihop beroende på hur många som kommer och vad de vill dricka. Och då ingår ju som sagt mat, dryck, personal, dukning, musikanläggning och fri tillgång till hotell och restaurang. :) Så jag känner mig himla nöjd!
För att uttrycka det enkelt: 500 kr/kuvert för allt det där.