Inlägg från: Lilla Li |Visa alla inlägg
  • Lilla Li

Budget på bröllop??

Vi har lite löst skrivit ner uppskattade och faktiska kostnader för allt och har just nu en budget på 65 000. För det får vi:

KLÄDER TILL MIG
    - Brudklänning (köpt)
    - Två par skor
    - Underkläder

KLÄDER TILL HONOM
    - Hyrd frockcoat
    - Hyrda skor

FEST
    - Transport till festlokalen för oss
    - Fri tillgång till en restaurang inklusive personal (med musikanläggning och projektor)
    - Tvårätters inklusive dryck och fördrink
    - Bröllopstårta
    - I stort sett fri tillgång till hotellet som restaurangen hör till (med uppehållsrum för barnen och möjlighet att intaga fördrinken på terrassen på femte våningen)
    - Restaurangen fixar blommor, vaser, dukning, fina stolsöverdrag och ljus

ÖVRIGT
    - Bröllopsnatt
    - Inbjudningskort
    - Festprogram
    - Vigselprogram
    - Tackkort
    - Fotograf samt alla foton i digitalt högupplöst format

Brudbuketten får jag gratis. :D

• Lilla Li

Oj det var visst en massa jag glömde såg jag nu. :) Frisör, manikyr, vigselring, porto och kuvert till allt som ska skickas ut, infoblad med inbjudan, vigselannonser... Det enda som inte ingår i vår budget är som sagt brudbuketten eftersom jag får den gratis.

• Lilla Li

Vi bjuder 70 personer. Antagligen blir det kanske 55-60 som kommer och då sjunker kostnaden för mat och dryck såklart. Men 65 000 är max.

• Lilla Li

malle_1: Japp vi fick ett bra pris. :) 345 kr/kuvert för fördrink, förrätt och varmrätt. Utöver det betalar vi för ett glas vin/läsk/öl/vatten till förrätten, två glas vin/läsk/öl/vatten till varmrätten, kaffe/läsk/vatten med eller utan avec. Bröllopstårtan köper vi från ett annat ställe. Jag räknade ut att det blir mellan 30-35 000 för alltihop beroende på hur många som kommer och vad de vill dricka. Och då ingår ju som sagt mat, dryck, personal, dukning, musikanläggning och fri tillgång till hotell och restaurang. :) Så jag känner mig himla nöjd!

• Lilla Li

För att uttrycka det enkelt: 500 kr/kuvert för allt det där.

Svar på tråden Budget på bröllop??