• Novisen

Bröstförstoring-storlek?

Hejhej!

Har nyligen varit på konsultation på Victoriakliniken och har efter många års funderande bestämt mig för att göra en bröstförstoring.

Ngn som gjort en operation där och som kan rekommendera denna klinik? Har bara hört bra om denna klinik hittils. Tycker det kändes bra där,proffessionell läkare (Charles Randquist). Dock gick mitt besök lite snabbt, trodde det skulle ta lite längre tid, att få titta på bilder osv, trodde t o m att han skulle ta kort och på nåt sätt "fixa" det i datorn och få se hur olika storlekar skulle se ut på mig. Vet inte om jag drömt det eller om det går till så nånstans?

Han tyckte att anatomiska, storlek 420 MF skulle passa mig. Jag är 1,78 cm lång och väger ca 75 kilo, har just nu liten B-kupa. Tyckte det verkade stort när jag tittat på andra bilder o s v, men han sa att jag skulle lita på honom och att det inte skulle bli för stort utan passa min kropp. (Är ganska bred över axlarna och rygg) Har tänkt gå ned ca 5 kilo till operation men har alltid varit bredaxlad, så det är inget som kommer ändras, och det hade ingen betydelse sa han. Han trodde jag skulle ångra mig om jag tog mindre. Tittade på strl 395 också, men 420 såg faktikst bättre ut.

Ngn med liknande förutsättningar som jag eller som har ngn vetenskap om storlekar etc? Har tittat runt på internet på hundratals sidor, och storleken är ju så himla olika från person till person. På vissa ser det jättestort ut och på vissa andra inte alls. Vill såklart ha en markant förändring, men absolut inga "bomber"!

Ngn där ute som kan svara på några av mina funderingar?
    Har sett att bröstoperation diskuerats mkt på detta forum,och hoppas ngn kan hjälpa mig med detta!

Mvh Linda

• Svar på tråden Bröstförstoring-storlek?
  • Swing

Charles sägs vara mycket duktig och storleken tycker jag låer helt OK. Du är ju lite större i kroppen än många andra tjejer här på forumet. Då krävs det lite större implantat för att det ska bli bra. Annars kan dom bli för smala och låga, om du förstår hur jag menar, det blir för lite på bredd och höjd och det skulle se konstigt ut.
    Du har rätt i att det är jätteviktigt att ta hänsyn till individen. Jag har MM-inlägg med "put" (alltså hur mycket dom står ut från kroppen) 4,8. En bekant lade in MX med 6,2 (om jag minns rätt) i "put". Jag tänkte att oj, hennes borde stå ut en hel del mer än mina, varför denna storlek? Jag hade b-kupa innan och hon en utammad lite hängig a-b. Hon behövde den extra volymen i "putet" för att fylla ut. Dom står inte alls ut mycket och det hela blev riktigt snyggt trots att hon inte gjorde lyft.
    Lycka till!

• alexaa

jag tror inte att 420 blir för stort..de kommer bli kanon!! e själv opad och tog 300.. e bara 165..men ska ändra till 400 så smånigom!!tro mig..de flesta ångrar de inte tog mer!

• Novisen

Ok, tack det känns skönt att höra
    Det var precis så han sa också eftersom jag är en lång tjej.
    Charles sa att han skulle göra det övanför bröstmuskeln tror jag, vad gör det för skillnad som under?
    Kan man få bristningar?
    Ni som gjort operation, får gärna berätta lite, vore toppen att få så mkt info som möjligt. Känns extra kul att få höra det från "vanliga" tjejer och inte bara från läkaren!

Ha det! mvh linda

• alexaa

jag e själv medlem på en sida som heter:
    www.plasticsurgery.mylava.net

där finns massa, vöer 1000 tjejer som genomgått operationer.. bli medlem vett ja!! FInns ingt bättre sätt att få svar på alla sina frågor!

Vad de gäller att lägga över eller under muskeln e deså här:

har man lite bröst själv innan opså lägger man oftast över. Detta för att man inte ska få " 2bröst", dvs ett under muskeln och ett som hänger lite framför.
    Har man dock ingen egen bröstvävnad lägger man bakom. Då e chasen mindre för att som ska hänga m.m.

Jag hade inga bröst alls innan men fick inga bristnigar!!

vi ses på www.. ja heter samma där som här!

Svar på tråden Bröstförstoring-storlek?