• SadPsychoBitch

Vad är skillnaden?

Hejsan Svejsan, alla mina kloka Bt:are.

Vad är egentligen skillnaden mellan Yasminelle 28 coh Yasmin 28?

Någon som vet?

• Svar på tråden Vad är skillnaden?
  • pickolina

Yasminelle har en lägre östrogendos, that´s it... Men har de kommit ut på marknaden nu då???

• pickolina

Coolt, det har dem.... För bara någon vecka sedan så stod det på FASS att dem inte tillhandahöll Yasminelle, men det gör det inte längre.... Där ser man....

• SadPsychoBitch

Ingen aning, men sökte på yasmin på fass och fick fram det nya, därför jag undrade vad skillnaden var.

Ska skaffa ny kartong p-piller imorgon, så skulle se vad de kostade.

Vad innebär egentligen mindre östrogendos?

• pickolina

Att det är mindre östrogen.. ;) Sorry, kunde inte hjälpa det.. *fniss* Det påverkar kroppen lite annorlunda när du har en annan östrogendos och det kan vara både positivt och negativt, helt beroende på din grundbalans... Men en lägre dos påverkar dig mindre, oavsett vilken substans man pratar om.

• pickolina

Men om du skulle vilja testa att byta så måste du nog ha ett nytt recept oxå, jag tvivlar på att dem är "utbytbara"...

• SadPsychoBitch

Jag ska ju skaffa nytt recept imorgon, så ska fråga hon då kanske, måste skriva upp det på en lapp - annars trivs jag faktiskt bra med Yasmin.

• pickolina

Okej, du skrev bara att du skulle skaffa ny kartong så jag tänkte att du hade ett recept som du skulle hämta ut på bara... Ja men dåså... Yasminelle innehåller annars exakt samma typ av hormoner som Yasmin och räknas därför som Yasmins "lillasyster"...

• jocelyn

Vad kul att de har kommit nu! Ska passa på och fråga min BM jag också. Ser att det bara är 3-månadersförpackningen som finns inne dock.

• SadPsychoBitch

Ja det är lite dumt, jag brukar köpa för ett helt år på en gång.

• pickolina

Fast det är bara att be om flera förpackningar när man hämtar ut... Så gjorde jag sist när de bara hade 3mån förp. inne av Yasmin på det apotek jag hämtade ut... Var inga som helst problem att göra så... :)

Svar på tråden Vad är skillnaden?