Inlägg från: MrsE |Visa alla inlägg
  • MrsE

Östersund/Jämtland 2007

Hej alla!

Ser att det redan finns en blivande brud här med i princip samma nick, lite förvirrande

Vi ska gifta oss under året men vet inte riktigt var ännu, kan lika gärna bli i någon av våra hemstäder. Däremot har vår(framför allt min) planering börjar lite smått och jag har börjat kolla på klänningar. Det lutar åt att sy upp en klänning så min fråga är; finns det någon sömmerska som någon kan rekommendera?

Någon som sytt upp här i stan och vet ungefär hur mycket det kostar i så fall?

• MrsE

Mrs E: det är nog bara bra att du hänger här, då kan rookisar som jag få lite tips och ideér

Jag såg att Mahrles var till salu och att det var utförsäljnig så det känns lite vanskligt att vända sig dit. Någon som sytt upp hos Ateljé Grönlunds?

• MrsE

Kat77: Vilken fin klänning du hittat! Menar du att de syr upp klänningen och att det med tyg och allt bara kostar 120 dollar? Förståra tt du inte ville beställa en klänning du inte provat först. Tänka tt betala flera tusen för något du inte ens vet om du kommer att passa i!

Jag ska ta med en kompis och gå igenom alla affärer i stan innan jag bestämmer mig. Åker till Gbg också om ett tag och då ska jag se vad som finns där. Vet rätt väl vad det är jag är ute efter men det verkar inte vara lika lätt att finna i verkligheten.

Svar på tråden Östersund/Jämtland 2007