Halloj alla! Nu har vi landat i vardagen igen sedan en dryg vecka hemma, så tänkte passa på att rapportera lite från bröllopet nu när min man (!) är på tjänsteresa och inte kan störa... Vet själv att jag uppskattade lite tips och råd när vi stod mitt i planeringen...
Hade ett par hektiska dagar i Östersund innan vi skulle gifta oss (3 mars) och tror bla jag stötte på dig Marskatt vid konsultationen inför sminkningen. Kan tillägga att även jag var supernöjd med sminket! Var dock helt annorlunda än ditt (fina bilder förresten, läcker frisyr). Färgade även bryn och fransar hos samma sminkös några dagar innan eftersom vi skulle på bröllopsresa direkt efter vårt bröllop (därav denna sena redogörelse) och gjorde naglarna på... ja, den där som ligger i hörnet på Storgatan, vid torget(fransk manikyr kryddad med några knistrande stenar på ringfingrarna).
Morgonen inleddes tidigt med smink och håruppsättning (tack Kattis på Hårcompagniet!) och därefter blev det lunch på Potatisbaren (?) med tärnor och marsalk innan fotograferingen började kl 14 hos Tina en vånging upp. Först var vi i studion och sedan nedanför Frösö kyrka på ängarna (ja, jag vet de har ett speciellt namn, kommer inte på det bara...), inne bland trädstammarna samt tillsammans med de hästar som sedan drog släden. Har fått ett åttiotal bilder på en disk att kika på och de är bara sååååå bra!! Även blommorna var vi mycket nöjda med: stora vita liljor i enkel bukett som låg vackert i famnen - Linnean leverade dem plus 3 coursage, 2 tärnbuketter och liljor till bordsdekoration (vi var på Stocke Titt - mysigt med brasa i den stora öppna spisen! Som gjort för vinterbröllop).
Klockan 17 var det ett pirrigt par som började sitt intåg i Frösö kyrka just när solen började sin vandring ner mot horisonten. Efter att ha sagt ja, snyftat lite, lyssnat på våra väl valda musikstycken och psalmer tågade vi ut i kylan, jag iförd min vintercape som jag var (och fortfarande är) löjligt förtjust i. Kände mig som en isprinsessa!!!Innan vi klev upp i släden som drogs av två hästar (Nordsvenskar tror jag bestämt) byttes dock capen till en stor (typ jättestor) fornbondepäls och i skymningen åkte vi över ängarna till Stocke Titt där våra gäster väntade i ljuset av machaller och facklor med varsin varm välkomstdrink i handen.
Nu var det dags för mat! Maten kom från Food Catering och var verkligen super (röding till förrätt, älg till varmrätt, tunnbrödchips till välkomstdrinken)! De var väldigt hjälpsamma, men ibland svåra att få tag i eller få "delleveranser" typ uppdaterade menyförslag från. En miss var dock att de istället för att ha de tre serveringspersonal som vi beställt, endast hade två. Detta gjorde att förrättsvinet inte fylldes på och att huvudrättsvinet endast fylldes på en gång. Sedan tog det lite tid att få ut maten... Verkar dock bara vara vi som störde oss på det.
Efter två rätter blev det en hjortron/chokladmousse tårta från Edenbos. Flera kommentarer från gästerna om dess förträfflighet (och mycket prisvärd) - kul! När maten landat där den skulle drog bandet igång. Och som det drog igång!! Treokomp fick upp varenda gäst (undantag spädbarnen som sov...) på dansgolvet och såväl brudparet som toastmastrar och några övriga fick göra sitt på "scenen". Bandet spelade i två omgångar med paus mellan och därefter körde vi en färdig låtlista från PC som vi kopplat till deras ljudanläggning. Efter en lång och rolig natt insåg vi att vi borde bege oss till hotellet för att hinna njuta av champagen, några timmars sömn mm så vid typ tre checkade vi in på SAS Radison. En konstig känsla som infinner sig när denna speciella dag ligger bakom en. Glädje, lättnad, tomhet.
Vi spenderade söndag och halva måndag med våran tvååriga son (som dessvärre hade feber) innan vi begav oss ner till Stockholm måndag lunch. Tisdag tidig, tidig morgon satt vi på flyget som tog oss till Bonaire i Nederländska Antillerna. 10 dagar att komma ner i varv, läsa, umgås, äta och dricka gott, dyka. Det var en mycket god investering. Vi hade inte med oss våran son utan han fick istället möjlighet att umgås lite extra med farmor och farfar och mormor och morfar så när vi kom hem förra fredagen var det svårt att hålla tassarna borta från honom där han sov så sött i sin säng. Gissa vem om skuttade upp kl 6 på morgonen för att äntligen få de där små armarna runt sin hals!!
Nu är jag fru sedan drygt 3 veckor och det känns mycket bra. Att-göra-listan som vi hade inför bröllopet ekar tom så när som på tackkort, smärre justeringar på ringen och lite annat och det måste jag säga känns väldigt bra. Det var en intensiv tid med all planering.
Well, that's all folks. Finns säkert 1000 saker jag kan berätta, men just nu känns huvudet tomt. Är inte inloggad så ofta på BT längre, men dyker det upp frågor ska jag försöka besvara dem när jag är här.
Lycka till alla ni nu som står mitt i planeringen! Ni har en kanontid framför er!
Kram, kram