Inlägg från: Heleneli |Visa alla inlägg
  • Heleneli

Östersund/Jämtland 2007

Hej tjejer! Jag är född i Jämtland men uppvuxen i sthlm och bor numera i Skåne. Jag ska gifta mig i sthlm i sommar och planerar för fullt!

Jag har inte läst tråden (herregud, det är ju 18 sidor! ;)) men jag har en fråga till er. När mina föräldrar och deras syskon gifte sig för hundra år sen (okej 25) hade de "Jämtländsk brudmarsch" som in- ellet utgångsmusik. Inte jämtlandssången, utan den andra. Jag vill höra den för att se om jag vill ha den till mitt bröllop. Problemet är att jag inte kan hitta den! Alla jämtländska brudmarscher som jag hittar är jämtlandssången (som iofs är jättefin och som vi kommer ta om den här andra inte är bra)! Vet ni var jag kan hitta den här "andra" eller vet vem som gjort den?

Tack på förhand!

• Heleneli

Hej igen! Tack för ditt svar Marskatt! Det kan mycket väl vara en brudmarsch från någon ort. Mamma har inte alltid full koll på allt som hände för 25 år sedan även om hon gärna vill få mig att tro det! :) Vet du var jag kan hitta dessa brudmarscher? Har en liten fundering på att ringa till Jamtli för att få hjälp... de borde ju veta var jag ska leta om inte annat!

• Heleneli

Hej Tjejer! Tack för alla tips! Jag har ringt till minnesbanken på Jamtli och hon trodde att hon visste vad jag var ute efter! De skulle leta och se vad de kunde hitta och sen skicka noter till mig! Jättetrevliga och serviceminded! Hör av mig när jag får svar från dem!

Svar på tråden Östersund/Jämtland 2007