Inlägg från: Kat77 |Visa alla inlägg
  • Kat77

Östersund/Jämtland 2007

Hej, jag ska gifta mig i Frösö kyrka i slutet på April och tänkt ha festen i Frösö IF stugan eller vad den heter. Vi har precis bestämt oss och börjat planera. Jag behöver en brudklänning snarast, vågar man beställa online?
    Någon som har förslag på vart man får tag på bröllopstårta billigt? Vi är under super tajt budget...

• Kat77

Den heter visst Frösö IF sportstuga, se bild nedan. Den ska tydligen vara mysig med ett stort kör och rymma många. 1800 i hyra. Jag ska åka och kolla hur den ser ut imorn :)
    Usch jag har lite panik...

www.frosoif.org/index.asp

• Kat77

Detta e ju kanon, tack för alla bra svar redan.. Här kommer jag hänga mycet :)
    Jasså, sportstugan kanske inte är så bra.. Jag ska kolla imorn så får vi se.

• Kat77

Stokke, vart ligger det? Hmm, kanske borde kolla upp det... Får man ta med egen catering? Hur e det med dukning och sånt, vad finns?

• Kat77

MrsE
    Jag har kollat klänninar i stan och måste säga att utbudet är uselt. Jag är iof storlek 44-26 så det fanns typ 1 el 2 klänningar på dem olika ställena som jag kunde prova. Den lilla ateljen på Kyrkgatan har massa fint, men dem kostar runt 7-8000. Hon verkar jätte duktig.
    Sen var jag på atelje Grönlund och där är dem jättetrevliga. Jag hittade en klänning men behövde en större storlek, om hon skulle beställa den åt mig var jag tvungen att köpa den utan att ha provat först.
    Sen var jag på Agnes Olson, där dem också är jätte trevliga men hade inga klänningar jag föll för.
    Så nu har jag bestämt mig för att beställa från Kina, www.1koo.com
    Dem kommer sy up denna klänning efter mina mått för 120 dollar:
    www.maggiesottero.com/dress.aspx&keywordType=any&page=0&pageSize=8&style=J935

Hoppas bara det blir bra :)

• Kat77

MrsE
    Japp 120 dollar inklusive allt, sen tillkommer frakt på 60 dollar. Nu har jag beställt så nu e det bara att hålla tummarna. Jag får den om ca 1 månad... Jag e lite nervös, men har tid att hitta en ny om det skulle skita sig totalt.
    Lycka till..

• Kat77

Hej,
    Jag ska gifta mig i Frösö Kyrka 21 April så jag hakar på här :)
    Har ni färslag på prisvärd fotograf?
    Har någon erfarenhet av palmcrantz skolan när det kommer till tårtor?

• Kat77

Marskatt,
    Va menar du med 15 år?? Berätta, nu blev jag nyfiken :)

• Kat77

Hej alla,
    Nu måste jag ta tag i saker känner jag.. Vi gifter oss 21 april i Frösö Kyrka och jag har inte fixat tårta än :(
    Vart har ni beställt bröllopstårta? Marskatt, vart beställde du från som redan gift dig? Hur vart det? Grattis förresten :)
    Jag börjar bli riktigt pirrig nu...

• Kat77

Marskatt
    Den ser jättefin ut.. Ska ta en sväng till Wedemarks i dagarna!
    Du var jättefin i håret by the way :)

• Kat77

Fru mars
    Jag jobbar med en av killarna i bandet och han satt och berättade om ett bröllop han spelat på några dar efter, hehe.. Ni var i Stockesalen eller hur?
    Världen är bra liten:)

Svar på tråden Östersund/Jämtland 2007